Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 19:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 dec 2011, 15:26 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
En kammerat købte en E30 M20B27 turbo sidste år.
Den havde ifølge sælger defekt toppakning, så den skulle skiftes.
Da han så får toppen af, er der knækket en støttebolt og da han så får pillet dem af, så er det pga, at de har monteret gamle slidte bolte.
Så der blev bestilt ny toppakning, ARP bolte og købt nyt topstykke til den.

Nu har han så rigtigt fået skilt den ad, og så kommer alle de MEGET anderledes løsninger så frem.
Feks. hvad gør man lige, når man mangler alu rør til, til at montere silicone slanger??
Jo jo, man stjæler da mutters støvsuger og montere det alurør derfra.
Eller hvis man skal montere el blæser?
Så skruer man den da bare fast, direkte I køleren.

Så jo jo, der foregåer nogle meget anderledes ting derude.

Fotoalbum:
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=87167

Beklager billed kvaliteten, men kl. var sent i aftes, og der var små mørkt, så kamera var ikke helt med på opgaven.

_________________
It's a fast world....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2011, 13:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Ry
Flere nye biler har ikke beslag til kølerblæser, går ud fra det handler om produktions-omkostninger, men løsningen er ikke helt tivoli, hvorfor skulle det ikke virke?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2011, 15:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
JesperKonge skrev:
Flere nye biler har ikke beslag til kølerblæser, går ud fra det handler om produktions-omkostninger, men løsningen er ikke helt tivoli, hvorfor skulle det ikke virke?


:tooth:


hvad med sådan noget som vibrationer ?? vil man have en skrue der sidder og skrubber op af kølerens "cores" ??

tror nok der er andre og mere hensigtsmæssige løsninger man kunne vælge

selv at klistre den på med rudelim ville være smartere :mrgreen:


MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2011, 19:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Forskel på om det virker eller om det holder.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: bmw
Indlæg: 04 dec 2011, 07:08 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
Ja, det holdt jo så ikke, kan jeg hurtigt afsløre.

Samtidig var der påstået, at den var med smedet krumtap, smedet stempler osv...
Men nej, den er med standard indmad.
Men nu er det heller ikke de hurtigste knallerter på havnen, som har haft fingrene i den bil.
Men kan fortælle, at han laver ordentligt beslag til el blæser, som ikke går på køler.

Han skal så ha ny karosse, da den bil motor ligger i, er ekstremt rådden.
Så han har overtaget min ene BMW.

_________________
It's a fast world....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2011, 21:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Hmm, er der så rigtig noget tilbage fra den bmw han kan bruge til noget? udover registreringsattesten..


Top
 Profil  
 
 Titel: .............
Indlæg: 05 dec 2011, 10:40 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
Tjo, der er vel stadig en karosse, spørgsmålet er bare, om det kan svare sig at lave den op.
Men det er jo op til ham.

Og motoren kører stadig, man kan nemlig sagtens lave 420-450 hypper på standard indmad.

_________________
It's a fast world....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2011, 21:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Chrisis skrev:
Tjo, der er vel stadig en karosse, spørgsmålet er bare, om det kan svare sig at lave den op.
Men det er jo op til ham.

Og motoren kører stadig, man kan nemlig sagtens lave 420-450 hypper på standard indmad.


over 400 hk på en m20? Synes dem man ser smider en m50b25 i ligeså snart de skal op omkring 300 hk.. men m20'er holder måske til den del alligevel..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel: M20
Indlæg: 07 dec 2011, 05:14 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
Har hørt om en tysker, som kører 480 HK på standard indmad og med anden styring, og standard indsug.
Jeg har dog ikke set links, eller andet bavis på at den bil eksisterer.
Men det var en anden kammerat, som fortalte det, og han plejer at vide, hvad der foregår rundt omkring.


Men RH var ikke bange for at give min gamle touring lidt ekstra tryk, og den kørte alligevel 1 bar, 350 HK/500 NM, på komplet standard indmad.
Den skulle have haft de 400 hypper, men det satte kølersystemet en stopper for, så ny ejer må opgradere køler systemet, hvis han vil have mere power.

_________________
It's a fast world....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team