singh rapport
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
singh rapport
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Isseur
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
- Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet
I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.
Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?
I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.
Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?
Saab 93 Aero 2,8TV6 306 krikker- 598 Nm.
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Isseur skrev:Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet![]()
I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.
Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?
Læs rapporten
..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
TB206HDI skrev:Isseur skrev:Nu bliver jeg lidt nysgerrig da det ikke er første gang jeg er stødt på fænomenet![]()
I bunden af dokumentationen du linker til er der billeder af et topstykke.
Hvad er det for en flig som slibes i topstykket umiddelbart midt mellem ventilerne, og hvilken indflydelse har den ?
Læs rapporten
..det undrer mig dog lidt der ses bort fra den højere kompression på Singh topstykket sammenlignet med det originale.
Men den højere komp, burde vel "hive" egt og nox op, hvor i mod det modstatte er tilfældet.
-
Isseur
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
- Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
Indrømmet: Der er jo timevis af læsestof om emnet, var nok liiige rap nok i en vending
Jesus kristus, det er mere omfattende end først antaget
Kan se at emnet er diskuteret i tidligere tråde for år tilbage, og nu så dokumentation for modificeringerne.
Interessant læsning og ikke mindst interessante resultater
Men er der en venlig sjæl som kan forklare hvorfor? Altså hvad er det rent fysisk at der sker siden udstødnings temperaturen sænkes betydeligt ved lave omdrejninger og giver bedre effekt ?
Kan se at emnet er diskuteret i tidligere tråde for år tilbage, og nu så dokumentation for modificeringerne.
Interessant læsning og ikke mindst interessante resultater
Men er der en venlig sjæl som kan forklare hvorfor? Altså hvad er det rent fysisk at der sker siden udstødnings temperaturen sænkes betydeligt ved lave omdrejninger og giver bedre effekt ?
Saab 93 Aero 2,8TV6 306 krikker- 598 Nm.
-
Isseur
- Nyt Medlem
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: 04 feb 2011, 08:35
- Geografisk sted: Nordjylland, Tårs.
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Isseur skrev:Der er mange gode Google resultater
http://www.google.dk/imgres?q=singh+cyl ... 24&bih=672
Ja, men jeg er kritisk af natur så jeg ville gerne hvis der var nogle danskere her på forummet der kunne vise ngole resultater.
imho minder det mig om knallert tuning - selvom rapporten viser svage forbedringer.
