Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 20:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
r_uldal skrev:
Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related


Den kører ellers med en motor af den type der vil rende varm hvis man skifter knastaksel...;-) (hvis jeg ikke husker forkert)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 20:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
r_uldal skrev:
Jeg ville allerhelst vælge noget 4 cyl med et meget stort motorrum så der kan komme en rigtig stor køler i samt en 2-3 effektive blæsere på også. En Sierra med V6 har faktisk et meget stort motorrum da Fords V6 er en meget lille motor. Det samme gælder en Volvo 240 f.eks der også har et enormt motorrum i forhold til motorens størrelse og her er der også rigelig plads til en rigtig stor køler fra eks en varevogn af en slags ?

?


På en 240, skal man vælge den såkaldte ørkenkøler. Den normale køler er med 2 rækker, men ørkenkøleren er med 3 rækker.
Den rækker fint til en 240Turbo uden nogen som helst temperaturproblemer, hellerikke ved flat-out kørsel over længere tid.
Tricket er at den æder tonsvis af luft. LQS er fint inde på det. De fleste kølere er store nok, hvis luften ellers kan kommer ind og ud.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: en E30er
Indlæg: 02 dec 2011, 13:48 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
[/quote]Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele[/quote]

Den E30'er på højt plan er med S38B38 E34 M5 motor.
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1276588

Jeg har selv haft en M5 S38B36 motor, som kom fra en drift bil, samme BMW E28'er, som Martin Lemvig vandt semipro klassen i, til DHB 2009.

De kan altså godt de gamle BMW'er, hvis man altså bare gider at sætte en ordentlig køler på.
Og en el blæser gør også underværker på sådan en svend.

_________________
It's a fast world....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: en E30er
Indlæg: 02 dec 2011, 13:48 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 sep 2011, 04:26
Indlæg: 24
Geografisk sted: Denmark
[/quote]Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele[/quote]

Den E30'er på højt plan er med S38B38 E34 M5 motor.
http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1276588

Jeg har selv haft en M5 S38B36 motor, som kom fra en drift bil, samme BMW E28'er, som Martin Lemvig vandt semipro klassen i, til DHB 2009.

De kan altså godt de gamle BMW'er, hvis man altså bare gider at sætte en ordentlig køler på.
Og en el blæser gør også underværker på sådan en svend.

_________________
It's a fast world....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2011, 16:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
HenrikGM skrev:
r_uldal skrev:
Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related


Den kører ellers med en motor af den type der vil rende varm hvis man skifter knastaksel...;-) (hvis jeg ikke husker forkert)



Hvad menes der med det Henrik ? Hvilken motor er der snak om der ??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team