Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2011, 13:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jeg tror ikke en Kadett er speciel god medmindre du bruger en del penge uanset hvad for en motor du putter i. Man kan sige det er forholdsvist nemt at montere en Calibra Turbo motor i sådan en og det er 204hk standard. Piller man lidt ved den har den forholdsvist nemt 270hk hvilket burde være rigeligt til en 7-800kg Kadett C.

Bagtøj og trækaskel er skod på alle de gamle baghjulstrukne Opel biler undtagen Rekord E2 2,2 stc der kører med et ret groft "Kaner" bagtøj fra GM.

Så her skal der skiftes, + en stiv bagaksel i alle tilfælde ikke er optimal til drift. Man kunne så overveje at bruge en E30 bagbro og få det sat sammen med bilen på en eller anden måde. Men så begynder det også pludseligt at koste nogle gryn og en masse tid...

En forholdsvis nem bil at gå i krig med er netop en Opel Rekord. Ja det er ikke den mest sexede drifter ;) men her kan man skifte bagtøj (plug´n play) med det "store" som man svejser op selvfølgelig. Hertil vejer bilen omkring 1100kg så den er lidt nemmere at få til at lægge sidelæns, og så kan man montere selv samme C20LET motor fra eks Calibra Turbo som før nævnt. Vil man fjerne den stive bagaksel kan man tage bagbro fra Omega A, Monza, Senator osv og montere istedet, det er ikke helt plug´n play men det er tæt på!

Og store spoilere og vilde fast, n furious lakeringer gør sig måske heller ikke så godt på en Rekord, men der kan faktisk blive en ret fed old-school retro slæde ud af sådan en

Billede

_________________
Mvh
Ruben


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2011, 17:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hvad med noget diesel ?? :-D

http://www.youtube.com/watch?src_vid=24 ... ion_169377

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel: en E30er
Indlæg: 15 nov 2011, 11:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: en E30er
Indlæg: 15 nov 2011, 21:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Smyssen skrev:
en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D


Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele :lusket:

Som sagt, køb noget virkeligt billigt, du kan faktisk få en del Ford Sierra med muskler i til fornuftige penge. En Xr4i kan jo købes for omkring 7-8.000 kr Den har en 150hk men du kan putte en 210 hestes Scorpio Cosworth motor i plug´n play style :)

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2011, 21:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
eller smid en zetec eller bedre endnu en duratec, det er en alu motor med 200 suge hk uden de store problemer, sammen med at gearkasserne koster ca 500kr stk

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: en E30er
Indlæg: 16 nov 2011, 06:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
r_uldal skrev:
Smyssen skrev:
en bmw e30er med en 2.5 motor, 2.9 motor, m50 motor... behøver ikke alt det menageri med at putte en nissan blender ned i. :D


Det er en møgkasse sådan en er sgu ked af at sige det men der er en grund til at den E30 der drifter herhjemme på rimelig højt plan er en 4 cyl M3 for det er den eneste E30 model der kan køle motoren ordentligt. Ellers ville det være nemmere og billigere at proppe en 211hk 535i motor i men de dør sgu af varme de 6 benere der :gnaek: Har da taget livet af en enkelt ETA ting til noget gaderace engang fordi han troede sådan en motor kunne klare det hele :lusket:

Som sagt, køb noget virkeligt billigt, du kan faktisk få en del Ford Sierra med muskler i til fornuftige penge. En Xr4i kan jo købes for omkring 7-8.000 kr Den har en 150hk men du kan putte en 210 hestes Scorpio Cosworth motor i plug´n play style :)
min påstand vil nok være at dør en standard motor af varme.... så er der noget der kan gøres bedre.
mine første ideer er noget i stil med.
hvordan virker omdrejningsbegrænseren?
kan vandpumpen med fordel geares ned?
kan der komme luft UD af motorrummet?
kan der komme luft gennem køleren?
er der godt flow gennem udstødning? altså hele vejen, uden kat mm.
det er altså en tysk bil.... der vel egentlig er beregnet til høj hastighed på motorvejen.
kommer de fem ting på plads, TROR jeg sådan en e30 med en stor sugemotor kan holde til drift.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2011, 08:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Nu er der mange med en sjov idé om tysk er bedre.

Tuner du en std 325 e30 med knaster og komplet uds får du ofte 190-200hk det er jo ikke alverden oven i std effekt men det er over rigeligt hvad den std køler kan klare.

Så skal man montere en køler fra en 535 e34 for at holde temperaturen nede netop motorvejen.

Det er den eneste bil jeg kender til får varme problemer bare ved så lille en opgradering. Og som du skriver så mener alle den er bygget til netop motorvejen.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2011, 11:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Det er præcist det jeg mener, det er en Autobahn racer, og ved 150km/t kommer der jo masser af luft igennem køler osv. Jeg har selv ejet en 535 E34 og den var blevet chippet til 224hk (eller ændret motorstyring) og den havde jeg også bøvl med varmen med. Det hele endte med at den begyndte at "spise" vand i motoren, og så kom jeg af med den..

Som jeg skriver i et af mine tidligere indlæg skal man huske at en driftbil faktisk køler ad H til. Det skyldes for det første at motoren kører ved meget højere omdrejninger end bilen bevæger sig. Dernæst er fidusen selvfølgelig at man kører sidelæns når man drifter, og det giver ikke specielt meget luft i køleren når luften rammer den fra en vinkel. Dvs luft kommer stort set ikke igennem køleren som når man kører.

Og når vi snakker en "billig" begynder drifter ville jeg 100% klart vælge noget andet end BMW. Jeg ville allerhelst vælge noget 4 cyl med et meget stort motorrum så der kan komme en rigtig stor køler i samt en 2-3 effektive blæsere på også. En Sierra med V6 har faktisk et meget stort motorrum da Fords V6 er en meget lille motor. Det samme gælder en Volvo 240 f.eks der også har et enormt motorrum i forhold til motorens størrelse og her er der også rigelig plads til en rigtig stor køler fra eks en varevogn af en slags ?

Jeg skal ikke kunne sige om det forholder sig anderledes med de nyere BMW´er men så ville jeg nok vælge en E36 M3 med 280hypper. De kan fåes for 3-4.000 Euro og så er du faktisk klar til at drifte uden nogen vilde ændringer, hvis vel at mærke de ikke også har de samme varmeproblemer ?

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2011, 21:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Og sådan en gammel svensk panserklods kan faktisk godt drifte :D

http://www.youtube.com/watch?v=7_6ghcYc ... re=related

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 14:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der er flere der har puttet v8 i sierra søg efter den amerikanske udgave merkur xr4ti + v8. Så skulle der være moment nok til at trække begge hjul rundt. Det samme er gjort i e30 når de er trætte af at m3 motorene brækker sig for at følge med corvetter og lign.
sierra/mustang v8
http://www.youtube.com/user/skogv8#p/u/3/fKOMThWTyOg


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team