Jeg tror ikke en Kadett er speciel god medmindre du bruger en del penge uanset hvad for en motor du putter i. Man kan sige det er forholdsvist nemt at montere en Calibra Turbo motor i sådan en og det er 204hk standard. Piller man lidt ved den har den forholdsvist nemt 270hk hvilket burde være rigeligt til en 7-800kg Kadett C.
Bagtøj og trækaskel er skod på alle de gamle baghjulstrukne Opel biler undtagen Rekord E2 2,2 stc der kører med et ret groft "Kaner" bagtøj fra GM.
Så her skal der skiftes, + en stiv bagaksel i alle tilfælde ikke er optimal til drift. Man kunne så overveje at bruge en E30 bagbro og få det sat sammen med bilen på en eller anden måde. Men så begynder det også pludseligt at koste nogle gryn og en masse tid...
En forholdsvis nem bil at gå i krig med er netop en Opel Rekord. Ja det er ikke den mest sexede drifter
men her kan man skifte bagtøj (plug´n play) med det "store" som man svejser op selvfølgelig. Hertil vejer bilen omkring 1100kg så den er lidt nemmere at få til at lægge sidelæns, og så kan man montere selv samme C20LET motor fra eks Calibra Turbo som før nævnt. Vil man fjerne den stive bagaksel kan man tage bagbro fra Omega A, Monza, Senator osv og montere istedet, det er ikke helt plug´n play men det er tæt på!
Og store spoilere og vilde fast, n furious lakeringer gør sig måske heller ikke så godt på en Rekord, men der kan faktisk blive en ret fed old-school retro slæde ud af sådan en