Død eller ikke død (turbo) evt valg af ny

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

Død eller ikke død (turbo) evt valg af ny

#1 Indlæg af Hartmann »

hej brugere af PF .

har lige fået skilt min "nye" bil af for lige at tjekke stumperne, og turboen har noget slør i sig, men har sku ikke nok erfaing til at vide om den er ved at være over det.?

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=45186

og det er bare ved at rykke i udstødnings skovlen, hvis man har fat i begge bliver det betydeligt være
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#2 Indlæg af Hartmann »

og den skulle være med det der på engelsk hedder (Journal Bearing) ? ved ikke lige hvad det skal iversættes til
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#3 Indlæg af m power »

Så er det en turbo med standart lejer.
Der må ikke være endeslør, men op/ned er der altid lidt slør, også på en ny turbo.
Hvis ikke den lyder dårlig eller der er et stort olieforbrug så fejler den nok ikke noget.
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#4 Indlæg af Hartmann »

m power skrev:Så er det en turbo med standart lejer.
Der må ikke være endeslør, men op/ned er der altid lidt slør, også på en ny turbo.
Hvis ikke den lyder dårlig eller der er et stort olieforbrug så fejler den nok ikke noget.


bare iorden .. :D
men skal nok have en ny med dividet hus så det passer emd min TS manifold ;)
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

Det vil sige at du har kørt med et TS manifold og med en turbo med single entry ?

Hvordan er wastegaten monteret ? er det også forberedt til TS ?
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#6 Indlæg af Hartmann »

m power skrev:Det vil sige at du har kørt med et TS manifold og med en turbo med single entry ?

Hvordan er wastegaten monteret ? er det også forberedt til TS ?


jep ts manifold med single entry udstødningshus .. og der er hellere ikke delte kamre i indløb til WG

der er lidt billeder her i
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=84548
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#7 Indlæg af m power »

Ja den kunne godt trænge til lidt finpudsning, men sådan er det jo 9 ud af 10 gange med de kinamanifolde.

Jeg troede faktisk ikke at der var lavet en kina manifold med TS til
supra tt alle dem jeg har set er til supra n/a.
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#8 Indlæg af Hartmann »

ville også gerne have en anden en ... ville godt have rykket turboen lidt frem sådan udløb kan vende ned af så tryk røret ikke skal ud igennem inderskærmen :damn:
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

m power skrev:Ja den kunne godt trænge til lidt finpudsning, men sådan er det jo 9 ud af 10 gange med de kinamanifolde.

Jeg troede faktisk ikke at der var lavet en kina manifold med TS til
supra tt alle dem jeg har set er til supra n/a.


Har du nogensinde set en orginal HKS manifold, og set hvordan finish er i den ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

Hartmann skrev:ville også gerne have en anden en ... ville godt have rykket turboen lidt frem sådan udløb kan vende ned af så tryk røret ikke skal ud igennem inderskærmen :damn:


Nå det er derfor at udløb vender op ad, på min kan den fint sidde så den peger mod inderskærmen.

originalt går trykrør jo gennem inderskærm så det gør mig nu ikke noget.
Besvar