møffe skrev:
[er det ikke henrik GM der siger at selv et sytråd placeret forkert kan koster meget flow. så hvis man regner på noget, uden at have noget man ved er inden for en tolerance så er det nyttesløst.
:
Det er lidt forkert opfattet ifht manifold diskussionen.
Du skulle helst ikke have så høj gashastighed i så skarpt et sving at den med sytråden er rigtig i manifolden.
Det er derimod ofte tilfældet i indsugningskanalen på "indersvinget" før ventilen, især hvis toppen flower meget luft/tværsnitsareal => meget stærkt i bunden, samt høj topeffekt.
En måde at sikre sig imod dette uden noget at måle det med, er at passe på i det indvendige sving, samt lave porten for stor i tværsnittet. Det koster jo så lidt bundtræk, men hvis den laver nummeret med sytråden, så ryger topeffekten ud af vinduet.
Kompromis,kompromis,kompromis.....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!