BMW 325 - turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

BMW 325 - turbo

#1 Indlæg af Carsten »

Efter montering af turbo på min E30 325 ´87, Komp. 8,8:1. Den lider voldsom af tændingsbanken, vel og mærke kun ved 0,5 bars tryk... Der er desuden monteret en stor intercooler og MF2 med 2 stk orange dyser samt en progressiv benzintryksregulator. Den får rigeligt med benzin, men jeg kan ikke holde tændingsbanken væk, specielt omkring 3000 omd...

Derfor ville jeg gerne vide jeres erfaringer med turbo på sådan en bil. Alle andre jeg har talt om problemet, fatter det ikke, da de siger at den burde kunne køre 0,8 bar kun ved hjælp af benzintryksregulatoren...

Mvh
Carsten
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: BMW 325 - turbo

#2 Indlæg af HenrikGM »

det er nok så simpelt som en tænings justering:-| :-| prøv at stille tæningen tætter på top og prøv igen:-P
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jakob
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: BMW 325 - turbo

#3 Indlæg af jakob »

hvis dine tændrør er for "varme" dvs har et højere varmetal kan problemet også skuldes glødetænding,så skift til koldere rør og sørg for at tændingen ikke er for avanceret så skulle problemerne gå væk
MS

Re: BMW 325 - turbo

#4 Indlæg af MS »

Hey Carsten

Hvilken størrelse turbo kører du med ?
Lasse

Re: BMW 325 - turbo

#5 Indlæg af Lasse »

Du skal ikke både kører med regulator og MF2, det er ikke nødvendigt. Hold dig til MF2 anlæggte og skov regulatoren. Din turbo er med garenti alt for lille og motoren kan ikke komme af med gassen. Husk også for meget benzin kan også give tændingsbanken.

mvh Lasse
Carsten
Medlem
Indlæg: 245
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: BMW 325 - turbo

#6 Indlæg af Carsten »

Tak for alle svarene....

1. Tændingen har jeg ikke mulighed for at justere uden, at chippe den om.

2. Med hensyn til tændrør har jeg skiftet nogle bosch rør 2 tal koldere. Det hjalp heller ikke.

3. Benzin får på nuværende tidspunkt rigeligt af.. Men ikke overdrevet....

4. Med hensyn til turbo, kunne der godt være noget om snakken... Det er en T3 turbo... Burde den ikke kunne føde en 2,5'er...? Jeg kender ikke pt AR tal på den, men den er bestemt ikke en af de største......
Flemming

Re: BMW 325 - turbo

#7 Indlæg af Flemming »

Hejsa Carsten!
En T3 til en 2.5 liters 6 cyl. er vist lige i underkanten! Mener at selv det største trim er for småt. En T4 eller K27 fra BMW 745 er vist mere brugbar! Jeg har taget en T4 fra en Volvo gummiged, og det er til en 4 cyl Opel DOCH! Er ikke monteret endnu!
Det kan være at du skal ha lavet en noget som skruer din tænding tilbage når trykket stiger. Her i forummet står der lidt om det...vist noget med en Ford DOCH med mølle!
Mvh. Flemming
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

Re: BMW 325 - turbo

#8 Indlæg af chr.lunde »

køre du på 98okt hvis ikke så prøv
jeg kørte på 95 og havde tændningsbanken v0,5 bar
køre nu på98okt 0,75bar ingen tændningsbanken ogdog ved 2000omd i 5 gear fuld gas
men det er vis også logik
mvh lunde
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Besvar