Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:
Prøv lige engang at tænke lidt her....

450volt, 200A, det er 90KW effekt(det er over 100hk!). Det skal trækkes ud af ledningsnettet forsynet af oprindeligt 12volt. Det er i runde tal 7500Ampere v 12volt.

Det er ret imponerende specs, særligt hvis man tænke på at batteriet der forsynet den nok max kan levere 800A i kortslutning.

Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...

Hvor stor en sikring har du på forsyningen til dette tændingsanlæg?

Hvorfor går du så ikke bare ind og skriver til Motec på deres forum?
http://www.motec.com/forum/
http://www.motec.com/ignition/cdimodules/
http://www.motec.com/filedownload.php/?docid=1897

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:

Ski' da hul hvilke spec fabrikanten opgiver bare skidtet virker. Der er jo intet unormalt i at der er lidt kreativitet indover når reklameafdelingen skal skrive dokumentationen. Ligesom når politikerne bruger tal fra statistikker. Tallene er rigtige nok, men......

En dragrace CDI boks fra MSD er opgivet til at trække 36A ved 12000omdr. og levere 480 Volt og 315-345 mJ per spark. Men selv de alm CDI bokse fra giver nu altså en aldeles skummelt udseende gnist. Kender et par stykker der har prøvet at få stød af sådan nogle banditter og den ene (en mekaniker) har siden holdt STOR sikkerhedsafstand til tændingsdele hvis motoren er i gang og der er sådan noget kram monteret! Det føler han vist ikke spor trang til at opleve igen!:D

Titel:
Moderator

hov, nu kom gnistenergien med i argumentationen. Ligepludselig blev det målbart hvad en kraftig gnist er.

Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget. et tændingsanlæg der er opgivet til at levere +100hk til tændrøret er interessant. Et der er opgivet til 300mJ lyder mere troværdigt i mine øjne.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:
hov, nu kom gnistenergien med i argumentationen. Ligepludselig blev det målbart hvad en kraftig gnist er.

Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget.

Tak for tippet.. Det plejer jeg nemlig ikke at gøre.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:

Synes tit tænding er noget med nogle vilde tal som sikkert sælger men i praksis garanteret har mindre betydning. Ala en 50.000V tændspole jo nok må være bedre end en 40.000V tænker folk. De op til 200A Motec opgiver er sikkert en eller anden ultra kortvarig spidsstrøm der er muligt at måle under de rigtige forhold.

Hov Motec skriver jo "More than 100 millijoules of energy is available per spark" åhr hvad, så kan man jo nok køre stærkere med en MSD dragrace boks den er jo opgivet til at give næsten 3 gange så meget sovs! :lol:

Titel: ..

det er også det sæt jeg har set på.. men nu har jeg hørt der skal være et slut trin på hmm jeg ved bare ikke meget om det her med el

Titel:
Moderator

Westmus skrev:
HenrikGM skrev:

Synes tit tænding er noget med nogle vilde tal som sikkert sælger men i praksis garanteret har mindre betydning. Ala en 50.000V tændspole jo nok må være bedre end en 40.000V tænker folk. De op til 200A Motec opgiver er sikkert en eller anden ultra kortvarig spidsstrøm der er muligt at måle under de rigtige forhold.

Hov Motec skriver jo "More than 100 millijoules of energy is available per spark" åhr hvad, så kan man jo nok køre stærkere med en MSD dragrace boks den er jo opgivet til at give næsten 3 gange så meget sovs! :lol:

Denne opgivning af spidseffekter er altid vældigt misvisende. Feks kunne man opgive en MS til at kunne trække 2x84A på dysedriveren. Det bliver alligevel til et par dyser eller 3. I virkeligheden er det ikke sådan, og jeg har da hellerikke set det reklameret ud.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
KDW skrev:
HenrikGM skrev:

Tak for tippet.. Det plejer jeg nemlig ikke at gøre.

Vil det sige du skal til at købe nyt grej til din bil, hvis du ikke har tænkt dig om med det har købt end til videre?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Westmus skrev:
HenrikGM skrev:

Ski' da hul hvilke spec fabrikanten opgiver bare skidtet virker. Der er jo intet unormalt i at der er lidt kreativitet indover når reklameafdelingen skal skrive dokumentationen. Ligesom når politikerne bruger tal fra statistikker. Tallene er rigtige nok, men......

En dragrace CDI boks fra MSD er opgivet til at trække 36A ved 12000omdr. og levere 480 Volt og 315-345 mJ per spark. Men selv de alm CDI bokse fra giver nu altså en aldeles skummelt udseende gnist. Kender et par stykker der har prøvet at få stød af sådan nogle banditter og den ene (en mekaniker) har siden holdt STOR sikkerhedsafstand til tændingsdele hvis motoren er i gang og der er sådan noget kram monteret! Det føler han vist ikke spor trang til at opleve igen!:D

Jeg har også prøvet at få stød et par gange - men jeg kunne nu ikke rigtig mærke forskel på tændnings anlæg med platin eller det med cop....
Gå efter gnist tiden i stedet for tændspændning :!:
mvh peter som har skiftet flere hunderede tændspoler.........

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time