Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 10:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2002, 21:50 
Hey alle!

Nogen der ved om man kan bruge en benzinpumpe til at lave et vandindsprøjtningssystem? Den kan jo levere op til 6 bar eller noget deromkring.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 20 nov 2002, 08:12 
Vel her på siden under Tuning, med vandinsprøjtning. Bliver der max talt om 3 Bars tryk. Så en pumpe der kan levere 6 Bar er ikke så ringe endda.

Eneste forskel jeg kan se, er at de fleste tager tryk fra manifoldet, så man er næsten 100% garanteret tryk. En benzin-pump kan jo fejle, hvilket kan resultere i en ødelagt motor. Men det er så også den eneste store ulempe jeg kan se. Men ellers er en benzin pumpe jo ret solid. Bare smid en tryk måler på, så er man advaret, hvis den mister tryk.

/Roadie


Top
  
 
Indlæg: 20 nov 2002, 10:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 69
Jeg tror du løber ind i store problemer med at bruge en benzinpumpe, ihvert fald en af bosch typen fordi selve el-motoren så at sige er druknet i benzinen for køling og smørring. hvis du så putter vand i den tror jeg det er et spørgsmål om minutter frem for dage før den står af. men der findes jo andre typer pumper, enten std, membran pumpen fra karburator modellen af din bil kunne muligvis fungere, den laver bare ikke så meget tryk. ellers må du nok ud i at bruge spule pumpen fra en forlygte spuler, det er rimeligt med tryk på, og hvis det ikke er nok så kunne du køre et par, eller tre af dem i serie for at få trykket højt nok op til at forstøve godt.

eller bare købe et aquamist system og have noget der ikke fejler, jeg mener det er ikke sjovt at have en bil man ikke tør fyre af af frygt for at et eller andet man har stykket sammen skal stige af.. men det er bare min mening


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 16:35 
Du kan også bare tage sprinklermotor.Det er billigt og det virker.


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 16:38 
Jeg går udfra at det er til at sænke temp. på ladeluft lige inden det går i motor.:-D


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 20:11 
FTP: Ja, det er for at sænke indsugningstemperaturen. Men en sprinklerpumpe giver jo ikke særlig meget tryk, vel? eller hvad - jeg ved det ikke, men lasse skriver her på siden at man skal bruge et par stykker hvis det skal funke... Men det er da ikke alle benzinpumper der sidder i tanken, vel? Jeg så bare at høyer autodele solgte nogle benzinpumper til 300,- og det lød jo som en billig måde at få en god pumpe.

Jakob: Hej min navnebror, når man kører MAZDA må man lave alting selv. Jeg sørger for ALTID at researche meget grundigt inden jeg går i gang med nogle projekter. Jeg synes altid at det er det fedeste at have lavet tingene selv, og jeg tvivler ikke på mine "produktioner", men jeg sørger for at overvåge min motor i hoved og røv.

Alle:
Jeg havde tænkt mig at lave et system som bliver aktiveret udelukkende ved fuld spade, med en microswitch ligesom NOS systemer. Eventuelt ville jeg faktisk også bruge en fogger fra et nos-system til at forstøve vandet ved et tryk på ca. de 3-4 bar. Alle kommentarer er velkomne!


Top
  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 21:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
det lyder meget godt det med en benzin pumpe kan evt bruge en fra en vectra a den ved jeg sider udevendig og burde være til at få fat på, jeg ville nok også få fat i en benzin regulator så du har et konstant tryk i stedet for at pumpen levere maks vilket jeg tror den vil svinge i tryk, vis du skal lave det rigtig pro ville jeg nok lade pumpen kører altid og så sætte en magnet ventil styret af manifol tryket til at åbne for vandet :-P :-P :-P så vil du have et konstandt tryk og ingen forsinkelse;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2002, 22:53 
Vandinsprøjting bruges osse mest hvis intercooler er for lille.Jacob det vi snakkede
om med 2 ekstra dyser har næsten samme effekt.Når benzinen bliver forstøvet køler den luften.Så hvis det var mig ville jeg bare sætte en god intercooler på.:-D


Top
  
 
Indlæg: 22 nov 2002, 18:36 
Du kan ikke bruge benzinpumpe eller dyser da de ruster fast :´-( Har prøvet med dyser.

mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 23 nov 2002, 17:10 
Hej FTP, du sendte aldrig dit nummer - jeg vil gerne bestille dit kit. email mig lige. Jeg har en intercooler som er rimelig effektiv fra en a4 1.8T, og det kan være at jeg køber en til så jeg har to i stedet for vand-projektet...


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team