Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2024, 08:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2011, 12:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 20 sep 2010, 16:11
Indlæg: 54
Jeg havde Ryan G. fra 2bartuning over fra UK man-ons for at mappe mit nye setup færdigt.

Resultatet overgik alle forventninger.

1300 HK på Vpower (rekord)
1530 HK på racefuel ved kun 2,4 bar (all boost rekord for 88mm)


i 4. gear kunne feltet slet ikke følge med, så vi blev nød til rulle i 5. gear. Det betød så at ved 8000 RPM var vi få km/t fra maks hastighed for feltet, så vi kunne ikke køre den ud til 9000 RPM som jeg normalt gør.
Ved 2,4 bar og 8000 RPM sagde feltet stop og det blev til de 1530 HK og 1334 Nm. Gas kunne vi glemme ALT om!

Det var heldigvis simpelt nok at mappe det sidste på vejen da alt spillede 100% op til 2,4 bar og 8000 rpm, men det kunne være sjovt nok at få den på et større felt og se hvad den smider på KILL MODE.

Ved 9000 RPM, 3,5 bar, og mit 200 shot direct port nitrous, laver den med garanti et godt stykke over 2000 HK på motoren nu :up:

En anden lækker bonus er at den spooler hurtigere end noget andet på markedet over 76mm, og det er altså på en 88mm turbo vel at mærke, hvilket er en rekord i sig selv :)

Ryan var meget imponeret over motoren og han sagde at han aldrig har mappet på et så harmonisk og effektivt setup før, så det var jo et dejligt skulder klap at få :)

Vi voldtog den i 12 timer hvilket resulterede i 42 gange (!!) skudt af på feltet, og så kørte jeg 300 km hjem i den bagefter - hvor den i øvrigt gik 9 km/l :D

Nedenfor er en sammenligning med AJ Performance (Anders') Supra, som Ryan mappede i samme ombæring som min. Det interessante er at jeg har 680 hk på hjul ved 5000 RPM, i forhold til hans 300 hk - på trods af at hans turbo er langt mindre end min:
Billede

Her er en sammenlignig af mit Vpower map og mit race fuel map, begge uden gas:
Billede

Lidt lir inden hjemturen:
Billede

Efter den lange tur hjem:
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 13:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
jeg er målløs, og der skal satme ellers noget til :shock:

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 15:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Ja, 9 km/l er sgu imponerende,,, :ha: er ikke misundelig overhovedet :mrgreen:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 16:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
Ja, 9 km/l er sgu imponerende,,, :ha: er ikke misundelig overhovedet :mrgreen:


Det er sku da sådan en kværn du skal have i KEXUS 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 16:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
nah, der er mere potentiale i den jeg har,,,

det er "kun" et spørgsmåæ om lottotal

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 18:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
nu det jo ikke svært at maxé en dynapac ud,det har jeg gjort med min bil flere gange..ved både 1100 og 1200nm..højt moment og forkert gearing eller en powerglide så det slut.. :wink:

ville du ha mappet færdig skulle du bar ha valgt en anden bagtøjsgearing,den kan jo ta 4000nm divideret med den gearing du nu engang har i gearet du kører i og bagtøjet..1:4 f.eks så måler du max 1000nm.

hvad er din bagtøjsgearing?

tillykke med resultatet!hvad skal det så bruges til??

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
bagtøjsgearing burde ikke være svær at regne ud, da det vel hedder max 2200rpm på navet. dvs det hjælper intet at geare op, da problemet så blot bliver for mange omdrejninger på oliemotoren på navet.
voldsomme tal. specielt forskellen til den anden 2jz motor, i området før rigtigt ladetryk.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.dynapack.com/index.php?optio ... 0&Itemid=3


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
bagtøjsgearing burde ikke være svær at regne ud, da det vel hedder max 2200rpm på navet. dvs det hjælper intet at geare op, da problemet så blot bliver for mange omdrejninger på oliemotoren på navet.
voldsomme tal. specielt forskellen til den anden 2jz motor, i området før rigtigt ladetryk.
MVH søren


Så vidt jeg ved så er der jo også 400ccm mere i KDW supra.
Det har jo lige lidt at sige :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2011, 19:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission
MVH søren
ps. hvorfor er det i vælger at gange navhestene op, men ikke navmoment?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team