Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: DOHC igen!
Hej igen!
Jeg har før spurgt om tuning til min Sierra fra 93 og de fleste svarede: TURBO!!!
Det synes jeg er for vildt! Det må da være muligt at tune moderat? altså KN filter, knaster, chip osv. i den stil?
Er der nogen der har nogen erfaring og ved hvor man kan få de forskellige dele?:-O
Hilsen Frank:-|

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Du vil stort set ikke få noget ud af det... KN filteret vil måske give dig noget lyd... Du kan selvfølgelig godt hente nogen HK, men ikke noget særligt, slet ikke i forhold til turbo... Har lige solgt min egen... :´-(

Selvfølgelig får du noget ud af at give den andre knaster,stempler osv. men det bliver da også til en form af pengeforbrug ( og hvor er momentet????). Det er en nem form for tuning for du skal bare skille af og montere delene og samle igen( + justering). Ved montering af turbo skal der laves alle mulige dele, rør osv.
Men glem det og monter noget der giver ladetryk og moment... det vil du blive meget glad for!!!! Lad være med at tvivl, for moment er sjovt!!! Har selv prøvet at sugtune.... synes det er noget skrammel mht. tomgang og kørbarhed i lave omdrejninger! Tryk = glade dage!!
Mvh. Flemming

Senior Medlem

En gang ordentlig konventionel tuning er lige så svær at få til at spille sammen som en turboløsning vil jeg mene.
Man kan heller ikke sammelige en turbomotor og en rigtig " racermotor " Det er op til den enkelte hvad man kan lide efter temperament.:-)

DOHC motoren er en træg og gnaven maskine som kun udemærker sig ved at være uopslidelig.

På med en turbo for det kan den sagtens holde til !

Jeg siger tak til alle svarene, men tror dog ikke at det bliver til noget turbo i første omgang ( af hensyn til konen :-/ ) !!
Til Flemming vil jeg dog lige spørge hvad du mener med "ladetryk og moment"? Jeg går ud fra at du også mener turbo? eller tager jeg fejl?

Hilsen Frank

Junior Medlem

helt ærligt, en std saab turbo T-3 (trim 45 a/r 0,48) passer perfekt til din 2L ved ca 1 bar ladetryk. så laver den omkring 225 heste med en god intercooler eller vandindsprøjtning. det kan faktisk bygges for under 5000 hvis du ikke er en spade til at svejse og køber brugte stumper, ellers er det selvfølgelig en del dyrere.

den slags heste koster mindst 20.000,- hvis du skal hente det med knaster, stempler spjældhuse etc. etc. Og så vil konen tilgengeld også hade at køre i bilen.. turboen eller evt kompressor er en løsning der beholder kørbarheden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time