Man kan komme fra a-b på mange måder.
Hvis du feks borer blokken for aggressivt, så har en støbt foring en masse microrevner der ikke lader sig hone væk. Bang siger det, hvis der er ydelse på...
Hvis du får en kvalitetsvare, hvor cylinderruheden er opgivet, diameter på de færdige cylindere, etc. så er det nok prisen.
Hvis du får en blok der er boret og pudset med en flexhone, så er det alt for dyrt.
Det er i høj grad et tillidsspørgsmål, men spørg ham hvordan det er gjort, hvilken ruhed han ender med at få, kender han den honede flades bæretal, osv.osv.
Lidt baggrundsinfo for den der vil grave lidt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Abbott-Firestone_curve
Bæretallet er vigtigt for levetiden, og for hvor længe motoren vedholder en god leak-down.
Ofte bliver motorrenoveringsfirmaerne presset så hårdt på prisen at de skal gå på kompromis et eller flere steder for overhovedet at kunne sælge noget. Og mange gange sælger de en ydelse til nogen der blot skal have 20.000km mere ud af skidtet.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!