Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior Medlem

Hej Thomas.
Jeg har selv prøvet at bøje udst. ventiler på en Calibra 2.0. Men der var en forklaring. Det skete lige efter at tandremmen var set efter i forbindelse med et service, et fragment fra dækslet var knækket af og faldt ned i remhuset, kørt med krumtappen rundt og faseforskudt begge knaster. I forhold til hinanden stod knasterne OK, men alligevel forskudt i forhold til krumtappen.
...Tror det sket for dig også.
Kondolerer,
Per Mai.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Tak for alle svar!!!!!!!! B-]
Det lyder meget sansynligt, det Per siger, jeg kan bare ikke fatte at det sker på 2 motore, og så ikke med det samme. Den første kørte uden mislyde eller noget som helst i en hel ugen, den anden desværre kun 5 min.
Vi har lige rykket toppen af motor nr 2, tandremmen sad på alle 3 mærker.
Vi sætter nye ventiler i og så kommer den på værksted, håber at de kan se at vi har lavet en kæmpe fejl, ellers er vi lidt ude at skide!!!! :-|

Jeg tager til USA i morgen og håber så at min kammerat har fået skidtet til at køre når jeg kommer hjem, så jeg håber at jeg har en forklaring som i kan få uanset om det så er os der virkelig har lavet ged i det. B-]

Thomas

nu ved jeg ikke om i har rykket tændingssystemet over fra den nye motor! '
men har i brugt det gamle så har jeg måske en løsning! en af mine kammeraters
bil har gjort det samme det var en 2.0 8v, det startede med at han havde en del
start-problemer og tomgangs-problemer. og så en dag skete det samme, den
bukkede nogle ventiler! kan ikke huske hvilke. der var ikke noget at se,
den stod på mærkerene, så vi satte en ny motor i! og der skete det samme,
så vi gik igang med at lede, det viste sig at det var tændingen der var fucket op!
det var p.g.a at den nogle gange tændte for tidligt, så den prøvede at skyde motoren
baglæns, hvilket viste sig at være rigtigt da vi lagde en anden motor igen, prøvede den engang imellem at skyde motoren baglæns! det kunne også være fejlen!
og da min kammerat er opel mekaniker og jeg også er, så er vores forslag tjek din tænding, du kan ikke høre det eller mærke det,andet end den er tung at starte ligesom den er flad for batteri, og at den går ujævnt, men få den på en tester og kontroller tændingsbillet få du giver den omdrejninger!

håber at det kan hjælpe dig på din vej til at finde fejlen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time