Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 01:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu skette det fanneme igen, men denne gang er der slat ingen liv i MS, verken når jeg prøver med mega tune eller i de tre dioder.

I efter året, lavede den en underlig ting, da jeg kørte ind for at tanke. Da jeg skulle starte ville den ikke det så udsom om den fik benzin, men dioderne blinkede mærkeligt, da jeg fik bilen slebt hjem fandt jeg ud af at den troede at den havde 16 cylinder, 2takt, og kørte oddfire, og på alle pladser i VE tabellen stod der 255.

Det rettede jeg og bilen kørte som den plejede igen, indtil for 2 uger siden så gjorde den det igen (i løbet af vinteren har jeg lavet et nyt lednings net for at være sikker på det er i orden) Kunne ikke gøre så meget andet end at rette alle talende ind igen, da vi holdt ved en motorvejstilkørsel i sydfrankrig. bilen kørte fint hele ved hjem og på arbejde i morges, ville så køre den ind på værkstedet i middags pausen og skifte olie. Men så kunne den ikke starte. :cry: :lee: :(

Så nu skal jeg have fat i nogle kloge herre igen.

MS er fra 2004 og er af første generation og med standart kode.
Har ingen TPS, lamda eller tomggangs step system.
Det hele er bygget så enkel som muligt hvis der skulle komme fejl

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu er jeg ikke nogen haj til MegaSquirt men nogle ic kredse har et ben der skal holdes lavt eller højt eller over en hvis spænding for at gøre ic kredsen klar over at man har ønsker at skriver til kredsen ... det kunne være at du havde en dårlig lodning eller noget andet der fik det ben til at hænge og svæve .. hvis der pludselig kommer et spike på batteri spændingen fra en generator der måske er ved at stå af .. eller hvis batteri spændingen falder under x niveau kunne det måske få kredsen til at tro at nogen ønskede at skrive til den ...

da din tabel var fuld af 255 (FF hex) tror jeg ikke den hænger og svæver da det burde give tilfældige værdier .. men eventuelt noget der holder x ben højt

dette er kun en idé men hvis du ikke kommer på noget bedre så kunne det være værd og undersøge

ps. jeg kunne godt tænke mig at høre en 16 cylinder, 2takt der kørte oddfire :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvor ligger kablet til din starter i forhold til resten af lednings nettet til ms ? det kan nemlig få boksen til at slå koldbøtter.. been there done that..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Før lå de alle samlet hend over gearkassen, men nu ligger dem til starter, tænding og generator i midten over gearkassen, og dem til MS ligger langs højre vange, men de krydser ledningerne til generatoren i en vinkel på ca 45grader, men i år tager jeg omdrejnings signalet fra tændspolen, men jeg har et fint stabilt signal. Kan det være tændspolen denne gang??? hvis den er ved at være dårlig eller noget???

Har ikke tjekket printet for lodninger, men det skal jeg til i morgen, håber lidt at jeg finder noget

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

har tjekket printet, kan ikke finde nogle dårlige lodninger eller noget andet der burde give over gang.

Men det er sku sjovt jeg slet ikke kan snakke med MS, heller ikke læse nyt firmware ind

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Pc og kabel er i orden?

På vems kan man som en nødløsning bruge en papirklips til at tvinge vems ind i bootloader mode (man piller rs232 kablet ud af pc.. eller usb adapter og luser en papirklips ind mellem ECU RS232 (serial port) DSUB9 pin2 to pin3..proceduren er på vems.hu)..... derefter strøm til boardet og papirklips fjernes samt firmware oploades vhja et terminal vindue med vems program og et par switches/commands der gør terminal programmet klar over at vems allerede er i boot loader mode og at det derfor ikke skal bekymre sig herom...

Lang ligegyldig beskrivelse ... men jeg kunne forestille mig ms havde noget ligende... evt prøv at søg på hard reset ms eller paperclip bootloader ms ...

Titel:
Moderator

hypertrm i windows....google RS232 check og hypertrm.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

har lige stået og leget lidt med det,

Har vista på min pc, så jeg skulle lige havde downloadet hyperterminal, ingen problemmer der.

Det ser ud til at der forbindelse igennem MS, så USB, seriel kabel og forbindelse igennem MS skulle være ok.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Moderator

Vista + usb-seriel converter og en boks der er afhængig af at data fra pc passer....

Jeg ville lige prøve en xp maskine på den før yderligere fejlfinding.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

så skal jeg op på loftet og se om den gamle stationer kan lives op,

det vil jeg lige prøve

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter