Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jul 2011, 23:32 
Offline

Tilmeldt: 17 jul 2011, 20:58
Indlæg: 4
Jeg har stort set lavet komplet nyt ledningsnet til MS boksen i min Manta 2,4 Turbo.
Det sidste jeg mangler, er at tilslutte ledningerne fra krumtaps sensoren til boksen - ved nogen hvilken udgang den skal på?

Der er tale om en Megasquirt Ekstra V3 styreboks fra turbomotor.dk
Sensoren har 3 ledninger. en ledning er signal til boks, en er strøm til sensor og den sidste er det skærmede kabel.

SPØRGSMÅL 1
Problemet er at der er en udgang der hedder ´digital trigger´ og så en anden som hedder ´induktiv pickup´ - HVILKEN UDGANG ER TIL KRUMTAPS SENSOR??? Har en ide om at den anden er til knast føler.

SPØRGSMÅL 2
Skal sensoren have 5 volt fra boksen, ligesom TPS sensoren skal? Eller skal den have 12 volt tændings +?

Link til diagrammet hvor udgangene kan ses http://www.turbomotor.dk/v3pin.pdf

Håber på lidt hjælp fra en der har monteret denne model MS fra turbomotor, da han desværre holder ferie lukket.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2011, 07:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Den skal sættes til Digital trigger, da du har hall sensor :) Ved ikke med 5v vs 12v. Hvilken sensor er det?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jul 2011, 08:43 
Offline

Tilmeldt: 17 jul 2011, 20:58
Indlæg: 4
Jeg takker. Det er den originale kruptaps sensor som kører på en slags abs krans på krumtappen. Og ja det må jo hedde en hall giver når der er signal og + og skærm, altså en 3 ledet.

Men ja godt spørgsmål om den skal bruge 5V eller 12V kan ikke engang se det i det gamle originale ledningsnet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2011, 20:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Ja det lyder som en Hall giver, de plejer at skulle have 5V til sensoren..

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team