Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

grydesvamp skrev:
hvis indgangsbilletten fx koster 400kr, ville det så ikke være en mulighed at dele det op, altså at man som min skal betale fx 200kr som "reservation" og så de sidste 200 kr ved porten.
Ved dårlig vejrusigt har deltagerne så den mulighed at sige nej tak, og arrangøren har stadig redet sin røv økonomisk i tilfælde af regn.

Sindal har ikke givet overskud de år jeg har gået som frivillig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad er omkostningerne for sådan et ræs?
50,000kr ?

et eller andet siger mig at der er tjent penge på det/ det er løbet rundt, ellers havde man nok ikke fortsat i flere år.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Runesm skrev:

Sindal har ikke givet overskud de år jeg har gået som frivillig

hmmm... så er løsningen jo enkelt.. hvis man undlod sig din hjælp så skulle sindal give overskud..
;)
:lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
hvad er omkostningerne for sådan et ræs?
50,000kr ?

et eller andet siger mig at der er tjent penge på det/ det er løbet rundt, ellers havde man nok ikke fortsat i flere år.

kreativ bogføring og andre krumspring er en måde at undgå skattefar.. 0 fortjæneste = 0 skat .. desuden er det nemmere at hverve gratis arbejdskraft hvis der ikke er nogen der åbentlyst tjæner på arrangamentet ... troen på at det er i en god sags tjeneste glider nemmere ned end hvis man blev informeret om at nogen profiterede af ens gratis arbejde ...
jeg tager muligtvis fejl ... men hvis der ikke er nogen der tjæner på løjerne hvorfor så ikke offentligøre regnskaberne.. har du nogen sinde set et offentligt publiceret reviser godkendt regnskab for et arrangement..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Spændende læsning :wink:

Men drop bare alt naiviteten - ingen af de tilbageværende arrangører laver streetrace for deres blå øjnes skyld (mere) - på en god dag er der overskud på et arrangement, som i øvrigt nemt løber op i 75.000 kr. alene til ikke-refunderbare omkostninger.

Brian og hans partnere har forsøgt at lave DHB version 2.0 og det fortjener de et klap på skulderen for deroppe i Sindal. Men som der også skrives mellem linjerne så er det nærmest umuligt at lave et model med forudbetaling fra deltagernes side.

Men nu er matematiken og logikken heldigvis meget simpel:

100 deltagere x 250 kr. = 25.000 kr.

2000 tilskuere x 100 kr. = 200.000 kr.

Så det er nok mere frygten for manglende tilskuere som kan arrangørerne til at trække nødbremsen.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
ingen kørere = ingen tilskuere,

så mon ikke det er logik hvor prioriteten ligger ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Lars / Captain what ever .....

Nu kan jeg jo læse dine andre indlæg og kommentarer ovre på bilgalleri'et, bl.a. vedrørende arrangementerne på Holeby, og du har jo tydeligvis nogle synspunkter, som jeg absolut ikke er enig med dig i.

Måske kan dine holdninger skyldes, at du aldrig nogensinde selv har taget slæbet med at arrangere et streetrace - men tager jeg fejl her ?

Nå - tilbage til emnet

Din logik at jo så himmelråbende malplaceret - og svarer til at forestille sig en fodbold kamp uden spillere - uanset om der er tilskuere eller ej.

I streetrace er "spillerne" deltagerne og deres biler - det kan selv min 3 årige niece gennemskue.

Men forstår man at gøre arrangementerne attraktive for tilskuerne, så har man en reel mulighed for at få lidt penge på bogen som kan dække tabet når man som arrangør løber ind i en regnvejrsdag.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Lars / Captain what ever .....

Nu kan jeg jo læse dine andre indlæg og kommentarer ovre på bilgalleri'et, bl.a. vedrørende arrangementerne på Holeby, og du har jo tydeligvis nogle synspunkter, som jeg absolut ikke er enig med dig i.

Måske kan dine holdninger skyldes, at du aldrig nogensinde selv har taget slæbet med at arrangere et streetrace - men tager jeg fejl her ?

Nå - tilbage til emnet

Din logik at jo så himmelråbende malplaceret - og svarer til at forestille sig en fodbold kamp uden spillere - uanset om der er tilskuere eller ej.

I streetrace er "spillerne" deltagerne og deres biler - det kan selv min 3 årige niece gennemskue.

Men forstår man at gøre arrangementerne attraktive for tilskuerne, så har man en reel mulighed for at få lidt penge på bogen som kan dække tabet når man som arrangør løber ind i en regnvejrsdag.

/Hartvig

Malplaceret ?, det kan da ikke beskrives mere korrekt end som så!

kan slet ikke beskrive hvor grueligt du tager fejl,,nok også derfor Holeby er og bliver noget sæbekasse ræs.

i har simpelthen ikke fattet hvad det drejer sig om. eller som minimum har i ikke fulgt med udviklingen indenfor sporten

mine holdninger er affødt af at jeg er kører med stort K. derfor forventer jeg også noget af arrangørene, og betaler gerne for det, også selvom det kostede det dobbelte, bare der er valuta for pengene

men selv det mest basale som 60fods tider kan man ikke få opgivet på Holeby, så ikke engang til træning er det brugbart.
hvilket også besværliggøres af at det er noget nær umuligt at varme dæk op, på en stak 50*50 cm fliser i en jernramme.

men bevares, vi behøver ikke være enige. som du skrev det, bad du om et modspil det fik du så..

at du mener publikum vil komme hvis der ingen kørere er må stå for egen regning.. også selvom din 3 årige niece har regnet den ud...tror dog ikke andre hopper på den.

det er simpelt, gør det atraktivt for kørerene,, så kommer de,, og kommer de, så kommer tilskuerne også,,
dog skal arrangørene opdrage kørerne til at forstå at som med alt andet,,så hedder det FORUDBETALING af deltager gebyr,,bare rolig de skal nok lære det

det nytter ikke at være tøsefornærmet når man bliver sagt imod,,lyt dog istedet, tro mig, der er bred enighed om det jeg skriver blandt kørerne.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

PS..

DHB, samt alt jeg har set tilmeldinger til i udlandet tager forud betaling,,,også for "tilskuere" eller party aber, som jeg vælger at kalde dem..

prøv det dog...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hmmm..... cool med dit argument om at ville betale det dobbelte hvis nogen altså vil lave race som du ønsker det.

60 ft. tider er noget som tilhører ren dragrace, at så nogen (primært med rødder i dragrace sporten) vælger at introducerer dette som noget enhver streetrace deltager absolut må have - så er det måske udtryk for at der er deltagere som er kommet til næste "karriere" move. Og så er det jo bare afsted over i en af de tilbageværende (og DASU regulerede) dragracing klubber.

Vi fortsætter med at lave klassisk streetrace til glæde for den bredde gruppe, og hvis det en dag bliver det afgørende for Holeby's overlevelse at der er 60 ft. tider, så sætter vi da bare det på - men det er så bare ikke den målgruppe som f.eks. Holeby henvender sig til - men måske kommer det en dag - og så tager vi den derfra.

Men du forsøger den sværre kunst at blæse og have mel i munden - på den ene sidder hader du DASU og deres tiltag - og på den anden side kræver du at streetrace skal konverteres til dragrace. Det er 2 forskellige segmenter og forhåbentligt kan vi bevare det sådan lidt tid endnu.

/Hartvig

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time