Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 jul 2011, 21:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Fååårk hvor i quote-fucker mand :-).

Anyway - Zky har ret. Rallysynet bil på prøveplader må IKKE køres til og fra løbet.
Rallysynet bil på rigtige plader (med afgift) må gerne...

Hvad angår det her med hvad bilen er bygget til, så god fornøjelse med at få noget som helst gennem rallysyn (som er første del som bilen skal til: en DASU-repræsentant gennemgår den) FØR end den kan fremstilles til en alm. synsvirksomhed for at få godkendt det resterende.

Det almindelige syn af en rallysynet bil er a piece of cake... man kommer med et godkendelsesblad hvor DASU tager ansvar for ombygningerne, så alle de ting der står på godkendelsesbladet er ændret, skal synsmanden bare ignorere. Han skal stort set bare konstatere om stelnummeret stemmer nogenlunde overens med nummerpladerne og om der er lys og dyt i bilen.

"Problemet" (for det er jo ikke et problem for os rallyfolk :-)) er selve rallysynet. Her kontrolleres f.eks. at bilen overhovedet lever op til sin homologeringsattest og det reglement som bilen registreres til at være bygget efter.
And trust me... de ting i laver med street- og dragracebiler får et rallyreglement til at virke lige så "frit" som Detailforeskrifter for Motorkøretøjer....
Det er min påstand at det vil være umuligt at bygge en reelt konkurrencedygtig drag- eller streetracebil og samtidig overholde et rallygruppereglement....

Så selve DEN ordning kan i sig selv næppe bruges til noget. Men kan man få Trafikstyrelsen med på en lignende ordning for streetracebiler, så er det da en mulighed.

Men tænk lige over det her: trods at rigtigt mange rallybiler (særligt de ældre af dem) endnu er på rigtige plader, så bliver de fortsat transporteret frem og tilbage på trailer. Hvorfor? Fordi det er noget hejs at stå på Lars Tyndskids marker med en bil der er død af den ene eller den anden årsag og skal trække den hjem.
Jeg tog den medicin i en DEL år - og jeg har trukket den hjem en DEL gange - det er bare ikke skæg. Og jeg har/havde endda den luksus at jeg kunne køre masser af løb på Sjælland fordi der bare er flere rallyløb.
For streetracere der skal køre på kryds og tværs af landet tvivler jeg på at det er rigtigt sjovt i længden...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2011, 00:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Brian kan godt se din pointe, og er egentlig helt enig i at det aldrig bliver en realitet. Nogle gange læser man bare nogle artikler om et eller andet og bliver revet lidt med..

Troede faktisk at rally bilerne måtte køre til og fra ræs, men sådan er det jo slet ikke. Så det hele er No Go, bortset fra at man måske kunne bruge prøve plader til såkaldte lovlige ræs som foregå på afspærrede områder fx. avedøre holme osv. altså hvor man ankommer på trailer og har prøveplader på under løbet. Men som det seer ud nu er det nok også bare en drøm :roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team