Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 14:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogen effekt i at sætte større indsugningsventiler i, uden også at sætte større udstødningsventiler i. Motoren er en opel kadett 2.0 GSi 16V :-)

Mvh Thomas

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg har ikke prøvet det, men ventilerne kan da ikke blive meget større end de er 33 indsug. og 29 udstød. er std. Ved Risse kan du få Gr. H 35 indsug og 30 udstød. Mener de kan få dem en smule større?
Mit råd til dig er at lade være, men hvis du ikke kan lade være og vil ofre de penge, så brug de sidste på udstødningsventiler. Regn ikke med den store effektforøgelse. Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt mere om dit projekt, så hvis du vil kan du da sende mig en mail!!
Kig her : http://www.risse-motorsport

Mvh. Flemming

Tak for svaret! Så gider vi ikke skifte, for der kommer formentlig en Calibra 2.0 16V Turbo motor i til sommer. :-P

Thomas

Kanon, så mail lige til mig når du er i gang! Kører selv med en sådan maskine i en kadett! Sjovt!!!!!!!!

Mvh. Flemming

Jeg håber også det bliver sjovt, det vilde ryk og så lyden fra Blow off ventilen :-)
Det kan være at du får lidt spørgsmål når vi er i gang og måske gået fast. :-) hehe

Thomas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time