Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg kan godt se det er irreterende at skulle fremskaffe plader til en bil der er bygget til ren ræs :damn:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Captain Slow skrev:
"desværre" skulle forståes sådan at det er en skam at det ikke er muligt for alle...at få synet biler med "mange hk"

???? :shock: Det står da alle frit for at vælge en bil som allerede fra fabrikken var udstyret med en stor og kraftig motor, med masser af tunings potentiale. Plus samtidigt at være så smart at vælge en årgang hvor de danske regler er mindst restriktive for ombygninger og hvor myndigheder samtidigt har sværest ved i praksis at vurdere lovligheden af bilen.
Det er da egentlig lidt dumt at tude over at nogen er bedre til at udnytte de muligheder der nu er for "sporten" i Danmark end en selv. Alle der køre rigtig motorsport vælger vel også først hvad de vil køre, for derefter at finde det bedst egnede køretøj til klassen/reglerne?

Grundlæggende er der ikke noget mærkeligt i at amerikanske biler generelt har et forspring i ligeud-race, sporten er jo ligesom opfundet i Amerika af folk der netop kørte i de her biler. Modsat er de jo et dårligt valg til de fleste andre typer bil-race, bl.a pga vægten. :)

Det ser i øvrigt ud som om gamle bobler har fået en stigende popularitet herhjemme til ratlåsrace. Hvis man tænker sig lidt om så giver det også rigtig god mening.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
suk

Senest rettet af Captain Slow 01 jul 2011, 15:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
du har brug for pladerne pga. det er et lovkrav, bla. fra DASUs side.
det du reelt har brug for er en ansvarsforsikring. nøjagtig som det var kravet til det tyske løb, du tænke på at tage til sidste år.
MVH søren

DASU er og bliver også en forsamling nikkedukker med små pi***

de burde forlange nummerplader i DTC også,, kunne være sjovt at se reaktionen.

jeg fatter ikke at nogen indenfor vores sport gider beskæftige sig med dasu, sålænge det eneste de gør er at ligge hindringer i vejen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
Captain Slow skrev:
"desværre" skulle forståes sådan at det er en skam at det ikke er muligt for alle...at få synet biler med "mange hk"

???? :shock: Det står da alle frit for at vælge en bil som allerede fra fabrikken var udstyret med en stor og kraftig motor, med masser af tunings potentiale. Plus samtidigt at være så smart at vælge en årgang hvor de danske regler er mindst restriktive for ombygninger og hvor myndigheder samtidigt har sværest ved i praksis at vurdere lovligheden af bilen.
Det er da egentlig lidt dumt at tude over at nogen er bedre til at udnytte de muligheder der nu er for "sporten" i Danmark end en selv. Alle der køre rigtig motorsport vælger vel også først hvad de vil køre, for derefter at finde det bedst egnede køretøj til klassen/reglerne?

Grundlæggende er der ikke noget mærkeligt i at amerikanske biler generelt har et forspring i ligeud-race, sporten er jo ligesom opfundet i Amerika af folk der netop kørte i de her biler. Modsat er de jo et dårligt valg til de fleste andre typer bil-race, bl.a pga vægten. :)

Det ser i øvrigt ud som om gamle bobler har fået en stigende popularitet herhjemme til ratlåsrace. Hvis man tænker sig lidt om så giver det også rigtig god mening.

gør det det ? nåe ja,,havde glemt at eneste grund til jeg har et problem er at jeg ikke er født med en guldklump i røven.

ps. jeg kører en bil der ikke er lavet,,så fortæl mig lige hvor jeg kan vælge en 1000 kg bil med 4l moderne v8 motor

du ved ligeså godt som jeg at 99% af us bilerne IKKE er "lovlige" så den undskydning der holder slet ikke vand.

bagefter siger du man skal vælge ud fra mindst restriktive regler,, javel ja,,så skal vi alle køre i de samme biler, juhuee en måde et gøre det hele pisse kedeligt på. TUDE,, nej, men kan du virkelig ikke se IDIOTIEN i måden tingene bliver gjort på. alle de ammestue historier om at man kan da bare gøre sådan og sådan, er ikke 5 potter pis værd, INGEN kan bruge det til noget, ud over at at skrive det for at være bagklog og bedrevidende.

dernæst,,,ok us biler er bedst fordi sporten er derfra,, ej nu stopper du...siden snakker du om vægt,, det passer jo ikke, hvad er fordelen i at have en 2 tons bil frem for en 8-900 kg,,,kom nu ind i kampen

bobler ? ok hvad er det der giver mening der ? har du set nogen der ikke skal bruge nummerplader af dem,,,,

summa sumarum, ikke pænt skrevet, men jeg er så DØDTRÆT af Powerforum, og dennes medlemmer der er så forbandet bedrevidende, bagkloge, ord kneppere, istedet for al den tomme snak, skulle i bruge jeres tid effektivt indenfor den sport i er så kloge på.

det er IKKE bilerne det er galt med, det er kravene fra ISÆR DASU, hvis det er et forsikrings spørgsmål, så må man søge det løst på en anden måde, for vi ved alle at nummerpladernes ansvarsforsikring aldrig vil anerkende en skade ved et drag arrangement, de vil betale, og siden komme efter forsikrings tager

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Captain Slow skrev:
.........

Forstår slet ikke ønsket om åbenbart at benytte enhver lejlighed til at "skide i egen rede" (bedste udtryk jeg lige kunne komme i tanke om) hver gang nogen arrangerer noget (eller mener noget) der ikke lige passer 100% ind ens kram. Det er jo fint at være kritisk til tingene, men hvorfor skal det have en tendens af at pege fingre af andre og være skolepige fornærmet? :(

Tilsyneladende er din indstilling at er folk ikke 100% med dig, er de i mod dig og nærmest dine fjender. Så firkantet opfatter jeg altså desværre mange af dine indlæg. :?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

se dog den store sammenhæng,,

det kan ikke passe det er så umuligt at se at tingene bare ikke hænger sammen. at komme med søforklaringer er ikke vejen frem.

det ER bevist at nogen kan få det til at fungere, og at andre kører deres eget løb i deres egen lille sandkasse, og bare ikke vil se fremad til alles fordel

og at denne side efterhånden udvikler sig til at være en side hvor man hellere dunker folk oveni hovedet end hjælper dem.. bare se på afstemningen om "modsvar" hallo, hvad er det for noget, det fremmer intet at sidde på sin selvhøjtidelige hest og tro at man hjælper til selvhjælp,,,,tro mig det gør man ikke.

well kald mig tøsesur eller hvad i vil,, jeg er SÅ færdig, vil bruge min energi andetsteds hvor det batter noget !

ps. jeg forventer på ingen måde folk er enige med mig, men at kalde dem fjender fordi de ikke er,, er direkte tåbeligt

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg må sgu' gi' Slow ret - hvad er pointen i de plader fra et sportsligt synspunkt i en sport der handler om tuning, i et land hvor den tuning er vanskeligt at forene lovligt med selvsamme plader?
Fra et sportsligt synspunkt giver det ingen mening...

Hvis man kørte bracket racing så kunne jeg se pointen, men der kan man jo møde op i hvad som helst og stadig vinde, hvilket ikke er voldsomt ophidsende for tilskuerne.

Og Søren: DASU laver ingen lovkrav... det er altså politikerne der står for den slags i dette land...
DASU arrangerer løb (inddirekte gennem klubberne) under de regler der nu er, nøjagtigt som alle andre. Ja, de har mere goodwill osv. - sådan er det... men til syvende og sidst har de ikke særbehandling fra lovens synspunkt.
Myndighederne måske... men de har også brugt mange år på at fortjene den...

Så piv over myndighedernes mangel på velvilje, og Folketingets lovgivning på området...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

start med at læs bek. 827. prøv at forstå hvem der har skrevet den. derefter TROR jeg det er klart hvem der har ført pennen!
det kan sagtens... lade sig gøre at lave lovlige løb i dk for biler uden plader. det bliver rigtigt nemt hvis man vil både betale og arbejde (meget) gratis. der har aldrig været flere løb i dk end nu. så der er sådan set ikke noget at tude over.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

fortæller du også hvad det er for løb du omtaler,,,,altså dem hvor alle kan deltage..

du behøver ikke nævne:
sindal, dhb og thisted
nåja, mosten 1 spor er næppe et "løb"

skal vi nu igang med bk. 827 igen,,nej vel.

personligt har jeg aldrig nægtet at betale, ej heller at arbejde for sagen

men gudhjælpemig, jeg støtter IKKE om om events der forlanger at åbenlyst ulovlige biler skal have plader på for at køre ræs,, NEVER!

det er for dobbeltmoralsk til mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time