Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior Medlem

jeg kunne selvfølgelig transplantere indmaden samt topstykke fra PY motoren til min NZ 1.3 blok poloen er født med, så må jeg bare håbe på at jeg kan nøjes med en let honing så jeg kan genbruge g-40 stemplerne og nøjes med nye ringe og lejer for en god ordens skyld. Men er det mon nødvendigt? kan jeg komme ud for at de checker nåe nu både g-40 motoren og min NZ som bilen er født med har multipoint insprøjtning, og turboen sidder og skygger for motornummeret?

Og Casper selvfølgelig passer g 40 motoren på din golf gearkasse, men g-40 gearkassen den må du hellere skille dig af med, du kunne for eksempel stille den i min indkørsel for at spare miljø afgiften ved at aflevere den på genbrugspladsen.. :-)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Jeg tror ikke du kan få den igennem uden syn, uden at du skal til at betale en afgift. dvs hvis du beholder kompressoren på. for så har du jo ændret bilen et en anden model i vw rækken, og den går ikke så vidt jeg ved. Men hvis du derimod sætter en turbo på og køre til syn uden ladetryk. så tror jeg den skulle være hjemme.

PS. Hvis der er nogen der liger inde med en kompressor til en g40, som de gerne vil af med, eller kender nogle, så er jeg meget intereseret!!!!.. min er lige gået til :( og den er lidt kedelig uden.

Hilsen Martin

Hej Jacob

Du kan prøve de her links. Sls har turbo ombygninger af G40 på programmet. Det kan da give dig nogle retningslinier om hvilken effekt du kan opnå.

http://www.sls-g-lader.de/

http://www.bb-automobiltechnik.de/ Ikke turbo til G40, men andre polo modeller.

http://www.sorg-motorsport.de/seite_3.htm G40/G6o tuning

Med venlig hilsen

BBN

Junior Medlem

det er sls jeg køber chippen af, og de får 136 heste ud af en g-40 ved 0,67 bars tryk, min turbo staller ved 1,2 bar iflg diagrammet så jeg satser på 1,0-1,1 bars tryk, dvs ca 160 heste efter min hoved regning, men sådan går det jo nesten aldrig

JA JA, det lyder alt sammen meget flot, men overvej lige denne. Min makker lavede samme nummer. Tag en Polo II, kast en G-40 maskine i, byg hele bilen om med undervogn, bremser und alles, så vi klar. Maskinen kører, den forurener ikke, afgiften ligger klar og alt er i orden. Til syn med skidtet. --- KASSERET ---. Der er en detalje mine herrer. Polo II med en G-40 er aldrig importeret til DK fra ny, dvs.der er ikke en dansk type godkendelse til bilen, kan ikke synes. De forstår at ødelægge folks humør. Men ingen regler uden undtagelser, så er der nogle der får synet en Polo II med en G-40 så giv et kald:-( :-( :-( :-( :-( :-(

Ja det sidste indlæg gælder kun hvis bilen er bygget i DK. hvis man har en TUV fra tyskland er det ikke noget problem for så har bilen været indregistert i et andet EU land i 3 måneder, og med en TUV i hånden overgår man nemlig den danske synshal:-D :-D :-D Så hvis tyskerne siger god for den SKAL synshallen sige JAWÔHL og syne pisset. Men som sagt er der nogen der har synet en polo II med en G-40 i DK?????som ikke er direkte importeret og ombygget fra tyskland.??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time