Hej
Er igang med at lave en RB26 motor til min skyline, har renoveret min motor og genbrugt min flere lags metal toppakning. Ellers har jeg lavet alt efter bogen. Mit problem er nu at den kun vil gå på 5 ud af 6 cylendere. 1-3-4-5-6
har kontrolleret at der både kommer gnist samt benzin ud i cyl 2, men den vil bare ikke antænde
Jeg har haft motoren startet i 1min uden køler væske, det har jeg gjort ufattelig mange gange før på andre motore, så det sku ikke give alvorlige problemer vil jeg mene, men nogle siger at det kan være nok til at pakningen smutter
Det er også muligt at den er gået til pakningen det skal jeg ik kunne sige, jeg mangler at lave en kompression's test på den. Men jeg vil mene at selv hvis der er et lille hul i pakningen så burde den stadig ku antænde vil jeg mene ?
Kan et hul i pakningen tage en hel cylender ud af spil ?? forstår det bare ikke helt at det kan være rigtig, troede først at det måske var spolen der ikke gav gnist men det gør den, har målt alt og skiftet tændings modul, samt CAS giver intet ændre sig
Nogle der har ider ? eller kender lidt til de her RB motore ??
Gode råd modtages gerne