Kenskab til elektromotive Spoler ?
Redaktør: Moderatorer
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Ok.
Jeg prøver til med det sluttrin fra den 20vt.
Nogle der ved hvor man evt. kan få nye stik til den ?
Jeg har kigget i Cargo kataloget uden det helt store held.
Jeg har luret lidt i extra manualen på opsætning af dwell, og cranking angle.
Syntes det virker meget teknisk, og er ikke helt sikker på at jeg har forstået det korrekt.
Men som jeg nogenlunde forstår det har "cranking angle" indflydelse på "running dwell".
"Cranking angle" skulle man kunne finde med en tændingspistol, når man køre på starteren.
Hvad med "running dwell" ?
Jeg har et scoop, skal jeg ikke måle på spolerne på hvor lange tid de er om at blive ladet op ? Eller tager sluttrinnet sig af hele denne affære ?
Mvh
Jeg prøver til med det sluttrin fra den 20vt.
Nogle der ved hvor man evt. kan få nye stik til den ?
Jeg har kigget i Cargo kataloget uden det helt store held.
Jeg har luret lidt i extra manualen på opsætning af dwell, og cranking angle.
Syntes det virker meget teknisk, og er ikke helt sikker på at jeg har forstået det korrekt.
Men som jeg nogenlunde forstår det har "cranking angle" indflydelse på "running dwell".
"Cranking angle" skulle man kunne finde med en tændingspistol, når man køre på starteren.
Hvad med "running dwell" ?
Jeg har et scoop, skal jeg ikke måle på spolerne på hvor lange tid de er om at blive ladet op ? Eller tager sluttrinnet sig af hele denne affære ?
Mvh
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-Pedersen- skrev:Ok.
Jeg prøver til med det sluttrin fra den 20vt.
Nogle der ved hvor man evt. kan få nye stik til den ?
Jeg har kigget i Cargo kataloget uden det helt store held.
Jeg har luret lidt i extra manualen på opsætning af dwell, og cranking angle.
Syntes det virker meget teknisk, og er ikke helt sikker på at jeg har forstået det korrekt.
Men som jeg nogenlunde forstår det har "cranking angle" indflydelse på "running dwell".
"Cranking angle" skulle man kunne finde med en tændingspistol, når man køre på starteren.
Hvad med "running dwell" ?
Jeg har et scoop, skal jeg ikke måle på spolerne på hvor lange tid de er om at blive ladet op ? Eller tager sluttrinnet sig af hele denne affære ?
Mvh
Jeg har vist nogle nye stik liggende, så du kan bare komme og hente et sæt.
Mål spolens primærmodstand, gange med x3, og det er så din ladetid i mS i grove træk. Resten er finpudsning.
Modulet er dejligt dumt, dvs MS er i kontrol(det er en positiv ting!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Fik held af at få hele det nye tændingssystem il at fungere i første hug.
Bilen starter og tager gassen som aldrig før. Dog har vi fået et større problem.
Gasser jeg bilen op i frigear er der ingen problemer men lige så snart jeg rammer 5500 omd og 1 bars tryk kommer der et brag ud af udstødningen, både højere og lavere i mine maps køre bilen fint.
AFR ligger i omegnen af 11 og tændingen har jeg prøvet både at rykke frem og tilbage i det felt hvor jeg har misfires, dog med samme resultat.
Tændrørene på cyl 1 og 4 er hvide 2 og 3 er brune ???
Loggede trigger signalet med tunerstudio og lige som braget kom er der en heftig spike på trigger delen, dog er tooth logger helt normal og omdsignal klippe stabilt.
Lugter dette ikke lidt af støj på linjen ?
Mvh
Bilen starter og tager gassen som aldrig før. Dog har vi fået et større problem.
Gasser jeg bilen op i frigear er der ingen problemer men lige så snart jeg rammer 5500 omd og 1 bars tryk kommer der et brag ud af udstødningen, både højere og lavere i mine maps køre bilen fint.
AFR ligger i omegnen af 11 og tændingen har jeg prøvet både at rykke frem og tilbage i det felt hvor jeg har misfires, dog med samme resultat.
Tændrørene på cyl 1 og 4 er hvide 2 og 3 er brune ???
Loggede trigger signalet med tunerstudio og lige som braget kom er der en heftig spike på trigger delen, dog er tooth logger helt normal og omdsignal klippe stabilt.
Lugter dette ikke lidt af støj på linjen ?
Mvh
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
Hobbz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 31 okt 2006, 22:13
Jeg oplevede meget tæt på det samme, skiftede føler, stadig samme model, og væk var problemet.
Nikolas Frank
www.danskoffroadsport.dk
www.danskoffroadsport.dk
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Så kom der ny sensor på, hjalp desværre ikke.
Som jeg forstår det er trigger signalet vel det signal boksen sender ud fra spark "A" og "B", og når signalet der kommer ind fra sensor er ok og signalet der kommer ud skidt. Må fejlen vel ligger i omegnen af boksen ?
Mvh
Som jeg forstår det er trigger signalet vel det signal boksen sender ud fra spark "A" og "B", og når signalet der kommer ind fra sensor er ok og signalet der kommer ud skidt. Må fejlen vel ligger i omegnen af boksen ?
Mvh
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg er bange for at du skal ud med skopet.
Jeg tror kun du kan konkludere at fejlen ligger inden for en radius på ca 4m fra boksen. Om det er boksen selv, eller andre fejl40 er altid det gode spørgsmål. Det er ikke ret tit boksen i sig selv.
Jeg tror kun du kan konkludere at fejlen ligger inden for en radius på ca 4m fra boksen. Om det er boksen selv, eller andre fejl40 er altid det gode spørgsmål. Det er ikke ret tit boksen i sig selv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Jeg er bange for at du skal ud med skopet.
Jeg tror kun du kan konkludere at fejlen ligger inden for en radius på ca 4m fra boksen. Om det er boksen selv, eller andre fejl40 er altid det gode spørgsmål. Det er ikke ret tit boksen i sig selv.
Så er der jo ikke andet for at begynde at læse om måle teknikker med et scoop. Har en 2 kanals tilrådighed på arbejdet...
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Så kom scopet på.
Signalet fra VR på 36-1 hjulet så rigtig fornuftig ud.
Målte derefter på spark a og b ud til tændings mondulet, og pulsen var ikke helt firkantet, vedhæfter jpg som ilustration for hvad jeg så..
Efter lidt nærstudering i manualen har jeg luret på et afsnit hvor der bliver skrevet noget om at VR signalet kan være for kraftig, og fin justering med et potmeter på sensoren kan være nødvendig.

Signalet fra VR på 36-1 hjulet så rigtig fornuftig ud.
Målte derefter på spark a og b ud til tændings mondulet, og pulsen var ikke helt firkantet, vedhæfter jpg som ilustration for hvad jeg så..
Efter lidt nærstudering i manualen har jeg luret på et afsnit hvor der bliver skrevet noget om at VR signalet kan være for kraftig, og fin justering med et potmeter på sensoren kan være nødvendig.
- Vedhæftede filer
-
- digital.JPG (3.89 KiB) Vist 5607 gange
^ Der tages forbehold for trykfejl. 
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Går væk fra VR-sensor og montere en GT Honywell i morgen.
Tiggerhjulet slog sig ca 0.50 så remhjulet blev spændt på i drejebænken, og er nu helt lige, samt alle tænder er nu knap så spidse. Sensor beslag blev forstærket yderligere.
Hjalp intet på kurven.
Men nu har jeg det godt med at kunne udelukke den faktor.
Tiggerhjulet slog sig ca 0.50 så remhjulet blev spændt på i drejebænken, og er nu helt lige, samt alle tænder er nu knap så spidse. Sensor beslag blev forstærket yderligere.
Hjalp intet på kurven.
Men nu har jeg det godt med at kunne udelukke den faktor.
^ Der tages forbehold for trykfejl. 