Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 mar 2025, 17:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Celicaturbo??
Hey alle hvis der er nogen der har et forslag til hvordan man nemmest kan brygge et lille turbokit med intercooler og en garret T2 (lille turbo *g*) på en celica 1,6 Gsi AT180(DØD) Motortype 4A-FE

Størelsen på turboen T2 er den for lille eller?
Jeg skal kun køre med 0,5 bars tryk da jeg ikke vil have de vilde regninger på stempler og topstykker men er det 100% nødvendig at skifte nogen sliddele eller tror i lortet kan holde til et så lille tryk ....

Hvad med benzin det skal den jo nok have mere af og hvad med motorstyringen?? sidst jeg satte tryk på den lille riskoger ville den ikke noget og gik ud når turboen fik lidt tryk så den skal nok mappes om eller hvad det nu
hedder????

Jeg har manifold men mangler Turboen, intercooleren, rør og motorstyringen

:-D :-D :-D OG GODE RÅD MODTAGES MEGET GERNE:-D :-D :-D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Hej David.
Man er ikke forsigtig, hvis man vælger en lille turbo, tværtimod. Vil man skåne motoren, skal man vælge en turbo der bliver tændt relativt sent ( 2500 omdr.)
det give et lavt modtryk og gode driftbetingelser. Find etellerandet turbo til en 2,0 benzin motor og en Boxer intercooler samt en piggyback computer. så mangler du bare en kloning mellem en mekaniker, en kleinsmed og en maskinarbejder (De findes!!) så er du kørende.
Mvh. Per Mai
www.racetec.dk

Jeg tror at www.turbomotor.dk kan ændre dit motorstyring så det kan køre med tryk og evt. større dyser, det har han gjort ved min 1,3I 16V fra '98 jeg gav 300 kr. for det, så skulle jeg selv montere det, tog 5 min. :-):-D :-))

Thomas

Nyt Medlem

Takker meget for svarende både til Per og Thomas jeg vil lige prøve at se hvad jeg kan støve op af turboer til en 2.0 og intercooleren har jeg fundet den er fra en iveco den er ret stor men jeg tror det går

Per. I øvrigt, hvis jeg sætter en større turbo på, vil den ikke lagge eller er det vejen frem med en større turbo hvis min motor ikke skal prygles for meget
Kan jeg sætte den større turbo til kun at køre med ca. 0,5 bars tryk eller ´vil det blive for lidt??? jeg er jo ikke ude efter 100hk men nok nærmere en 30-50 stk.

PS...Motoren har kørt 170000km. skal jeg skifte nogle lejer eller er det dumt:-O ??

Det med at skifte lejer hvis du kan selv eller en ven så er det billigt nok men hvis du skal havde et værksted til at gøre det er det nok lidt dyrer.
Min bil har kørt 280000 med original motor og har kun fået skiftet top pakning.
De sidst 15000 har jeg kørt med turbo med o,4 i lade tryk ikke meget men nok til at kunne mærke forskel
Mvh lars

Nyt Medlem

Tak for det Lars det var det jeg ville høre.... :-))
Altså at det kunne lade sig gøre uden at fucke sin motor op

Nyt Medlem

Nogen der har en T25 eller en T3 liggende (til en god pris selvfølgeligt:-D )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time