Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 08:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
m power skrev:
jep det har jeg lasse :cry: dog på alm gadedæk.
det er da rart du ved så meget mere end os andre :wink:

er du stået op fra de døde, det er sku længe siden at du sidst har været på banen her på forumet.

Jeg har skam også kørt med en almindelig bil på almindelige dæk og det opleves ikke som fiasko. men har du en m power med 500 hk, er det vel allerede forkert at stille op i street, da de, som jeg husker det, ikke kommer med 500 hk, jo den helt nye med den går jeg ikke ud fra at du har :wink: Biler i street burde vel ku synes on-site for at kalde sig en streetbil, men det er der næppe ret meget stemning for, vil jeg gætte på.

Mht mit aktivitesniveau. Køb en 4-længet gård, der skal renoveres, så forstår du meget bedre. Vi fik nøglerne den 3. december og der har stået husbyggeri på kalenderen lige siden og det gør der LÆÆÆÆÆÆÆÆNGE endnu :lol:

min e36 m3 er for længst udskiftet, og er pt en e39 530d touring :mrgreen:

de 500hk var en e30 2,8 turbo den døde desværre, pt er den udskiftet til en mr2 aw11 (85) 300++hk

de biler jeg har haft er alle nogle der står standart ud af til, og bliver brugt dagligt til job mm.

hvorfor jeg pt har valgt streetklassen er såre simpel, der er der rimelig chance for at køre med i top 10.

ja jeg kan godt se at med en 3 linget gård der skal have hele turen så er der nok at se til, god arbejdslyst :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Yugo Turbo skrev:
møffe skrev:
nu behøver streetrace jo ikke være et træf på den lokale tank med tilhørende lyskrydsrace.

jeg syntes da jeg har været til en del lovlige og vel tilrettelagte arrangementer på div køretekniske anlæg,vandel etc i de tidlige år.

detsværre er fokus flyttet meget over på fordelene ved at have en 800-1500hk bil frem for den lokale knægt med en ca std bil.

jeg kan nemt se at de fremmer sporten. MEN det fordriver også store grupper ud i noget som er ulovligt. (men jeg tror ikke nogen kan se sig fri for at have prøvet det)

husk på at den 18årige knægt står tilbage med en relativt frisk gadebil MEN en mega langsom dragbil. de kan simpelthen ikke forholde sig til hvad det indebære at have en bil bare med 300hk.

kik feks på BG. hvor mange annoncer er der ikke med supra,skyline eller bmw med turbo hvor en 18årig har været inde at skrive... hvad koster den i forsikring etc. som udtryk for at det er det eneste der står imellem dem og en bil med 500hk. om de kan køre bilen med den effekt er underordnet.

fordelen ved at have biler med mange hk til arrangementer som feks DHB er jo netop det som de mange drikkesteder og nøgne piger sælger.

nu ved jeg godt at der er kommet en løbsledelse på iår (og måske sidste år) som jo nok er mere interesseret end lige forelaget benjamin i netop reglsættet.

men piger,patter,sprut og hurtige biler sælger sq meget godt.

skal jeg forstå det sådan at man hellere skal lade som om ens bil er std (hvilket du UDEMÆRKET godt ved er en tyk løgn i streetklassen) de andre klasser er jo bare for dem som indrømmer at bilen ikke kan og ikke skal synes. Man bør vel efterhånden forholde sig til det niveau deltagerne er nået op på. eller skal man bare gå efter mindste fællesnævner?

det der opstår forvirring omkring er streetrace OG street klasse.

jeg kan nemt se forskellen.de unge skal have et sted at køre streetrace som ikke nødvendigvis er på en lukket preppet bane med 1000-8000hk biler i klassen.

jeg ved ganske godt hvorfor det ikke er nemt at lave klasse opdelinger. der vil altid blive forsøgt gradbøjning af reglerne.

jeg er heller ikke bange for at give jer der står bag den nye forening et kæmpe skulderklap.

det var for at skabe klarhed på netop streetrace (som ofte lyder som noget ulovligt nede bag tanken) og streetrace klassen.

men ja i 04 da jeg kørte dhb. sådan bare for at prøve det. kunne min køre der til og der fra som en 100% lovlig bil. (sierra gt) syntet og godkendt flere gange før og efter. men ja. langt fra de fleste var sådan.

men dog ved jeg også hvad der sælger mest.. mange hk. bare piger og masser af festival stemning.

jeg er sikker på en del af personerne der betaler for indgangen ville forsvinde hvis det bare var gadebiler med forhøjet ladetryk og alt andet var skåret væk.

det ville netop kun være målgruppen der mødte op. ca 60% af dem der bruger PF.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Bare en tanke kunne folks meget forskellige oplevelser af hvordan samme underlag føles mon være pga bilernes forskellige opsætning af bl.a undervogn? Det virker som et emne mange ikke tillægger nogen større betydning. Mens det hos de seriøse dragracere jo nærmest er et emne på højde med motoren. :)

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Yugo Turbo skrev:
møffe skrev:
nu behøver streetrace jo ikke være et træf på den lokale tank med tilhørende lyskrydsrace.

jeg syntes da jeg har været til en del lovlige og vel tilrettelagte arrangementer på div køretekniske anlæg,vandel etc i de tidlige år.

detsværre er fokus flyttet meget over på fordelene ved at have en 800-1500hk bil frem for den lokale knægt med en ca std bil.

jeg kan nemt se at de fremmer sporten. MEN det fordriver også store grupper ud i noget som er ulovligt. (men jeg tror ikke nogen kan se sig fri for at have prøvet det)

husk på at den 18årige knægt står tilbage med en relativt frisk gadebil MEN en mega langsom dragbil. de kan simpelthen ikke forholde sig til hvad det indebære at have en bil bare med 300hk.

kik feks på BG. hvor mange annoncer er der ikke med supra,skyline eller bmw med turbo hvor en 18årig har været inde at skrive... hvad koster den i forsikring etc. som udtryk for at det er det eneste der står imellem dem og en bil med 500hk. om de kan køre bilen med den effekt er underordnet.

fordelen ved at have biler med mange hk til arrangementer som feks DHB er jo netop det som de mange drikkesteder og nøgne piger sælger.

nu ved jeg godt at der er kommet en løbsledelse på iår (og måske sidste år) som jo nok er mere interesseret end lige forelaget benjamin i netop reglsættet.

men piger,patter,sprut og hurtige biler sælger sq meget godt.

skal jeg forstå det sådan at man hellere skal lade som om ens bil er std (hvilket du UDEMÆRKET godt ved er en tyk løgn i streetklassen) de andre klasser er jo bare for dem som indrømmer at bilen ikke kan og ikke skal synes. Man bør vel efterhånden forholde sig til det niveau deltagerne er nået op på. eller skal man bare gå efter mindste fællesnævner?

Der var mange biler i streetklassen sidste år som ikke var meget over std biler incl min egen. Det hedder jo osse street klassen og ikke standart klassen

S3 Optimeret

Titel:
Moderator

Westmus skrev:
Bare en tanke kunne folks meget forskellige oplevelser af hvordan samme underlag føles mon være pga bilernes forskellige opsætning af bl.a undervogn? Det virker som et emne mange ikke tillægger nogen større betydning. Mens det hos de seriøse dragracere jo nærmest er et emne på højde med motoren. :)

Billede

:cooking: :popcorn:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
fremskridt er noget værre noget, :damn:

der er brok og kævl over prep på dhb på diverse fora,
MEN hvad svarede alle dem der tuder nu, på til det spørge skema der kom til evaluering fra dhb 10?

jeg gætter lige ,,,de svarede ikke, for efter hvad jeg kan forstå var der på de indkomne udtrykt ønske om at få prep på hvis muligt.

hvor mange af de samme kværulanter er medlem af kørerforeningen (nsad),
hvor deres mening kan blive hørt på både forum og general forsamling ?

behøver jeg gætte igen,, i rest my case

hvis det er så stort et problem, så skift klasse og dæk

Titel:
Mester Medlem

LIM=fremskridt eller tilbageskridt eller forandring?
lim lig med bedre tider for de mere seriøse biler.
ingen lim lig med alle kan være med. direkte fra gaden.
lim lig med meget lidt forskel på dragrace og streetrace.
ingen lim lig med større krav til opsætningen af undervogn.
altså for hurtige tider. lad os se om en ikke V8 bil kører under 8,3 i år.
lim lig med en del flere afbrydelser pga havarie.
MVH søren

Titel:
Moderator

Det tager jo lidt tid at lime en stykke råt asfalt op, så man kan vel få syn for sagen om den bliver limet eller ej ved at køre derned og kigge.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Så vidt jeg ved er det en konkurrence hvor det gælder om at finde danmarks hurtigste bil.

DHB = Danmarks hurtigste bil.
Danmarks hurtigste bil = Skal bruge greb.
Greb = preppet bane / track bite.

Titel:
Mester Medlem

nu er der nogen der mener det også er for sikkerheden at der limes, men så burde det jo nettop også være et krav at man kører på dæk der er beregnet til det formål,
for ellers så er sikkerheden for de biler der kører på alm dæk vel forringet eller ?

dettte er kopieret fra den mail jeg har fået vedr DHB
(402m banen, vil i år være prebereret med MSDS Trackbite)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time