Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

har du selv brug for mere bid ?
mig bekendt så har du nok i at få det hele til at holde sammen, så jeg forstår egentlig ikk at du er så forhippet på det lim.
nå vi bliver vist ikke enige om det, og det er jo også godt nok, man har jo lov til at have sin egen mening :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
m power skrev:
det der er problemet med feks DHB det er at der er 3 klasser med forskellig regelsæt.
da street klassen ikke MÅ køre på dæk der fungerer på en limet bane, så ser jeg ikke nogen mening i at banen skal limes.
men er banen ikke limet så har man jo en undskylding for ikke at lave gode tider :wink: [/u]

mener nu godt du kan få dot mærkede dæk der kan bide på trackbite :wink:

der er pt monteret 205/50-15 BFG G-force som jo skulle være noget af det bedste gadeslicks, så nu må vi se hvad tiderne bliver :D

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Captain Slow skrev:
dunno, streetrace er og bliver jo en ulovlig sport/begivenhed, hvorfor dog prøve at gøre den "Lovlig" det har som du siger jo Aldrig været meningen :wink:

Hvor sagde jeg lige det?? Brugte bare de historiske kendsgerninger til at kommentere dit postulat om at biler der ikke var 112% efter dansklovgivning ikke var rigtige gadebiler. Dragrace startede da nogle vist omkring 1950 begyndte at lave løb på afspærrede arealer for gadebiler. Det bevirkede så hurtigt at nogle fandt på at lave rigtige racere uegnet til gadekørsel.

Der er ingen tvivl om at der kan køres stærkest på en limet bane, men provokerende kunne man jo også bare sige det mindsker konkurrencen omkring det tekniske. Begrænsninger omkring hjul eller underlag øger bare kraftigt kravet til bl.a undervognen. "Hvad udad tabes skal indad vindes" og det er der jo tydeligvis nogen der kan finde ud af. Mens andre ligner bambi på glat is på trods af store slicks og fint limet bane. :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
har du selv brug for mere bid ?
mig bekendt så har du nok i at få det hele til at holde sammen, så jeg forstår egentlig ikk at du er så forhippet på det lim.
nå vi bliver vist ikke enige om det, og det er jo også godt nok, man har jo lov til at have sin egen mening :wink:

jep det har jeg, om jeg magter at udnytte det er noget helt andet.

var ikke klar over jeg havde problemer med at få det til at holde sammen :-)
synes nu det går meget godt.
jeg har dog ikke så travlt på at tænke på egne fordele eller ulemper pt.
tænker mere fremad, for sportens skyld.

jeg er længe kommet over streetrace,,faktisk har jeg aldrig forstået at det skal være ulovligt for at det er sjovt. jeg vil i en anden retning.
og netop der er det jo at meningerne kolliderer :-)

den rigtige løsning er enkelt,, 2 baner ;-)
ELLER bare at acceptere at denne ene gang om året er der prep på banen,, der er jo masser af andre events hvor der ikke er

Titel:
Mester Medlem

Søren, medmindre du ved mere end mig, om hvad min kammerat har kørt af tider, er det efter min hovede regning, 1,23 sec

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
m power skrev:
der jo også 5-600hk biler i streetklassen :wink: og med gadesliks og lim så er der sku dømt fiasko :roll:

Fiasko? har du i grunden selv prøvet at køre på lim? du virker mere til at kende en der mente at han kendte en der havde prøvet at læse om en der engang kendte en der havde prøvet det...

Jeg har prøvet at køre på lim med MANGE forskellige typer dæk og i flere forskellige køretøjer med både slicks og alm gadedæk osv og du ville nok være forbavset over at det slet ikke opleves som du beskriver det her

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
m power skrev:
der jo også 5-600hk biler i streetklassen :wink: og med gadesliks og lim så er der sku dømt fiasko :roll:

Fiasko? har du i grunden selv prøvet at køre på lim? du virker mere til at kende en der mente at han kendte en der havde prøvet at læse om en der engang kendte en der havde prøvet det...

Jeg har prøvet at køre på lim med MANGE forskellige typer dæk og i flere forskellige køretøjer med både slicks og alm gadedæk osv og du ville nok være forbavset over at det slet ikke opleves som du beskriver det her

jep det har jeg lasse :cry: dog på alm gadedæk.
det er da rart du ved så meget mere end os andre :wink:

er du stået op fra de døde, det er sku længe siden at du sidst har været på banen her på forumet.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
nu behøver streetrace jo ikke være et træf på den lokale tank med tilhørende lyskrydsrace.

jeg syntes da jeg har været til en del lovlige og vel tilrettelagte arrangementer på div køretekniske anlæg,vandel etc i de tidlige år.

detsværre er fokus flyttet meget over på fordelene ved at have en 800-1500hk bil frem for den lokale knægt med en ca std bil.

jeg kan nemt se at de fremmer sporten. MEN det fordriver også store grupper ud i noget som er ulovligt. (men jeg tror ikke nogen kan se sig fri for at have prøvet det)

husk på at den 18årige knægt står tilbage med en relativt frisk gadebil MEN en mega langsom dragbil. de kan simpelthen ikke forholde sig til hvad det indebære at have en bil bare med 300hk.

kik feks på BG. hvor mange annoncer er der ikke med supra,skyline eller bmw med turbo hvor en 18årig har været inde at skrive... hvad koster den i forsikring etc. som udtryk for at det er det eneste der står imellem dem og en bil med 500hk. om de kan køre bilen med den effekt er underordnet.

fordelen ved at have biler med mange hk til arrangementer som feks DHB er jo netop det som de mange drikkesteder og nøgne piger sælger.

nu ved jeg godt at der er kommet en løbsledelse på iår (og måske sidste år) som jo nok er mere interesseret end lige forelaget benjamin i netop reglsættet.

men piger,patter,sprut og hurtige biler sælger sq meget godt.

Titel:
Mester Medlem

møffe skrev:
nu behøver streetrace jo ikke være et træf på den lokale tank med tilhørende lyskrydsrace.

jeg syntes da jeg har været til en del lovlige og vel tilrettelagte arrangementer på div køretekniske anlæg,vandel etc i de tidlige år.

detsværre er fokus flyttet meget over på fordelene ved at have en 800-1500hk bil frem for den lokale knægt med en ca std bil.

jeg kan nemt se at de fremmer sporten. MEN det fordriver også store grupper ud i noget som er ulovligt. (men jeg tror ikke nogen kan se sig fri for at have prøvet det)

husk på at den 18årige knægt står tilbage med en relativt frisk gadebil MEN en mega langsom dragbil. de kan simpelthen ikke forholde sig til hvad det indebære at have en bil bare med 300hk.

kik feks på BG. hvor mange annoncer er der ikke med supra,skyline eller bmw med turbo hvor en 18årig har været inde at skrive... hvad koster den i forsikring etc. som udtryk for at det er det eneste der står imellem dem og en bil med 500hk. om de kan køre bilen med den effekt er underordnet.

fordelen ved at have biler med mange hk til arrangementer som feks DHB er jo netop det som de mange drikkesteder og nøgne piger sælger.

nu ved jeg godt at der er kommet en løbsledelse på iår (og måske sidste år) som jo nok er mere interesseret end lige forelaget benjamin i netop reglsættet.

men piger,patter,sprut og hurtige biler sælger sq meget godt.

skal jeg forstå det sådan at man hellere skal lade som om ens bil er std (hvilket du UDEMÆRKET godt ved er en tyk løgn i streetklassen) de andre klasser er jo bare for dem som indrømmer at bilen ikke kan og ikke skal synes. Man bør vel efterhånden forholde sig til det niveau deltagerne er nået op på. eller skal man bare gå efter mindste fællesnævner?

Titel:
Mester Medlem

m power skrev:
jep det har jeg lasse :cry: dog på alm gadedæk.
det er da rart du ved så meget mere end os andre :wink:

er du stået op fra de døde, det er sku længe siden at du sidst har været på banen her på forumet.

Jeg har skam også kørt med en almindelig bil på almindelige dæk og det opleves ikke som fiasko. men har du en m power med 500 hk, er det vel allerede forkert at stille op i street, da de, som jeg husker det, ikke kommer med 500 hk, jo den helt nye med den går jeg ikke ud fra at du har :wink: Biler i street burde vel ku synes on-site for at kalde sig en streetbil, men det er der næppe ret meget stemning for, vil jeg gætte på.

Mht mit aktivitesniveau. Køb en 4-længet gård, der skal renoveres, så forstår du meget bedre. Vi fik nøglerne den 3. december og der har stået husbyggeri på kalenderen lige siden og det gør der LÆÆÆÆÆÆÆÆNGE endnu :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time