nos på eftermonteret turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

nos på eftermonteret turbo

#1 Indlæg af chr.lunde »

når man vil montere nos på sin bil
er der så ingen risiko for tændningsbanken?
og skal man ikke sænke sin kompresion eller er det lige meget?

har ladet mig fortælle at det er mugelig at montere det på en bil med eftermonteret turbo
det kan da ikke passe vel?
man har vel givet den det tryk den nu engang kan klare

der er også nogen der mener det køler selve motoren

mvh chr.lunde
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Davido
Nyt Medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: nos på eftermonteret turbo

#2 Indlæg af Davido »

Joh gassen køler meget på motoren men det er jo ligsom det bliver opvejet af at dinitrogen brænder ved en syg høj temp. du skal finde ud af om du vil sænke dit ladetryk eller mont. andre stempler da disse nok ikke kan klare turbo + nos hvis det kun er standart stempler du kan få meget power men det skal gøres ordenligt ellers kommer det til at koste mange che cheng
DEO
jakob
Junior Medlem
Indlæg: 69
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: nos på eftermonteret turbo

#3 Indlæg af jakob »

NOS systemet giver selv ekstra benzin så problemet med de høje forbrændings temperaturer kan løses ved at sætte en lidt større dyse i benzin siden af NOS anlæget. Men ideen med NOS og turbo er ikke så skidt endda, og det er den ikke fordi NOS eller dinitrogen-oxiden spaltes ved temperaturer over ca 500 grader til ilt og nitrogen, ilten giver mulighed for at brænde mere benzin og nitrogenen.. ja den fylder bare, dermed får du en væsentlig større udstødnings gasmængde og hastighed, og dét er noget der sætter liv i en turbo

Det vil sige at hvis du monterer en trykventil der slår NOS'en fra ved ex, 0.5 bar og en kontakt der kun tænder for NOS en ved fuldgas så har du en turbo bil hvor turbotøven er en saga blot, med den hurtigere spool-up da udstødnings gasmængden er større end normalt når der er tændt for suppen. dermed holder en påfyldning NOS også i ugevis fordi du kun bruger små pust ved gearskift og start og ikke hele tiden. og sidst bliver NOS systemet ret billigt fordi en enkelt fogger dyse fra autobremsen skulle være alt rigeligt til at give det lille tilskud..
Brugeravatar
Bjarki
Medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

Re: nos på eftermonteret turbo

#4 Indlæg af Bjarki »

Hmm... Det lyder da ikke helt tosset... :-D
Mvh Bjarki
Jacob s

Re: nos på eftermonteret turbo

#5 Indlæg af Jacob s »

det kan sagtens lade sig gøre, men hvis du kører på standard stempler ville jeg nok tøve lidt. En ting er at køre turbo på standardstempler hvilket godt kan lade sig gøre, men at køre både NOS og turbo vil være selvmord. Du skal nok skaffe dig nogle smedestempler fra f.eks. www.rosspistons.com som har det laveste siliciumindhold på markedet, og så skal du sige at du agter at bruge gas, for så flytter de stempelringene nedad, så de ikke brænder. Men husk også lige at overveje hvad plejlstænger osv. kan klare. Hvis du vil køre med seriøs NOS, skal du anskaffe dig et wet direct port system som giver indsprøjtning i alle cylindre seperat. Til gengæld skulle du have en bil som siger RØVHUL!!!!! når der er nogen der spiller for smarte ved en lyskurve. Men husk at man ikke kan trække med gas systemet særlig længe på grund af den væsentligt øgede temperatur i forbrændingskammeret. Det vil være tilrådeligt at lade motoren køle ned i nogle minutter før brug igen, hvis du vil undgå hvidglødende stempler!
Besvar