Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: BMW Diesel
Indlæg: 24 maj 2011, 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
http://www.youtube.com/user/kavelz1#p/a/u/0/IWr0EzJvQCc

Fandt et link til denne på BMW klubbens forum. Der er desværre ikke meget info om den, andet end det er en BMW m57 motor der er lavet om til almindelige insprøjtningsdyser og mekanisk række pumpe fra en traktor eller lastbil. Den er fra DK og lavet som et DHB projekt.

Men fed lyder den, nogen der kender noget til den? :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 maj 2011, 20:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 05 mar 2009, 08:34
Indlæg: 53
Hvor længe tror i den bevarer den fine gule farve !?!?! :D :D

_________________
- www.rasoengineering.dk -


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2011, 00:11 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jeg har godt nok ikke meget styr på dieselbiler som sådan, men hvad sker der lige for motorgangen på den der?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 06:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Der er flere grunde til den motor gang men det er nok en lidt kold motor. Pumpen giver så stor en mængde diesel at den har svært ved at dosere mængden. Der er mange justerings måder i sådan en pumpe og der lige så mange måder at justere den på som en motor styring. Og et hav af grunde mere


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 07:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Så den i Sindal til Racewars... Det gik vist ikke helt efter planen, for det tog noget tid med at komme fra start, og 25 meter ude da der kom ladetryk skød den røven ud og han måtte over i den anden bane.. Så blev den stillet i pitten.. det lød nu ellers meget fedt :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 17:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Kender en lille smule til den, ejeren bor ved Gandrup i Vendsyssel. Det er en Bosch rækkepumpe der sidder på, en såkaldt "A" pumpe. Grunden til den spøjse motorgang er at regulatoren i pumpen er gjort mere aggressiv, det giver typisk den rullende "tomgang". Det er ren traktortræk-stil og ejeren har da også tidligere kørt træk.

Er egentlig lidt forbavset over, at den var sen til at lave ladetryk, for det er _godtnok_ et lille turbinehus der er på den turbonetics turbo der sidder på den. Medmindre at der er kommet noget andet på, siden jeg så den..

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 17:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
hva er den store fordel i at de køre med så stram en regultor. kan de hente diesel mængden så meget hurtiger ved det når der kommer pludselig belastning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 17:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Skal ikke kunne sige om der er noget at hente til det brug der, men ved traktortræk er det ret væsentligt, at regulatoren reagerer hurtigt når der kommer noget belastning på, så motoren får noget at leve af, så turboen kan holdes i gang! Det kan godt gøre en forskel, hvis turboen er lidt stor, at motoren kun falder 100 rpm inden der sker noget, i stedet for måske 300 rpm

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 maj 2011, 19:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Det er sgu totalt traktortræk over den bimmer..

Den tager dog noget til om at puste liv i den turbolader indtil den får varmen lidt bedre :tooth:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2011, 10:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
her er den

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216454

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team