Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Så vi klar med årets andet race på Holeby Flyveplads. Vi lægger ud med det altid sjove natrace fredag den 27/5 og fortsætter lørdag den 28/5. med masser af race. Kom og vær med til Danmarks hyggeligste streetrace under lovlige og sikre forhold.

Det er muligt at overnatte på selve flyvepladsen natten mellem fredag og lørdag, og vi har naturligvis tændt op i den store grill :D

Racet afvikles helt som sædvanligt som alle imod alle, og der præmieres i alle klasser på nær showklassen. Mød op og vær med til fastholde en af de bedste traditioner i Dansk streetrace.

BRUG GERNE DEN NYE ONLINE TILMELDING PÅ HJEMMESIDEN - DET GØR INDSKRIVNINGEN MEGET HURTIGERE FOR JER OG NEMMERE FOR OS - TAK !

http://www.legalrace.dk/home/index.php? ... g&formid=8

pva.
Legal-Streetrace

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Er det muligt at komme og kigge om fredagen??? Kunne ikke lige se noget på linket om hvornår det starter eller hva det koster som tilskuer.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
ja undskyld jeg spørger,,,
men er det virkelig rigtigt at det kun er for biler med nummerplader, DOT dæk, registrerings attest, og andet ligegyldigt pis ??? :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Captain Slow skrev:
ja undskyld jeg spørger,,,
men er det virkelig rigtigt at det kun er for biler med nummerplader, DOT dæk, registrerings attest, og andet ligegyldigt pis ??? :mrgreen:

Hej Kaptajn,

De seneste 3 år har der været en showklasse 8 hvor f.eks. uindregistrerede biler har kunnet deltage - men det er fortsat en forudsætning at bilen kan godkendes af synsfolkene på banen.

Dæk skal være DOT mærkede.

Hvis du ikke gider alt det "ligegyldige pis" så er legal-streetrace ikke noget for dig, og så kan jeg anbefale en af DASU dragracing klubberne i stedet for. Vi arrangerer streetrace for alle, og vores forsikring er betinget af noget af det du kalder "ligegyldigt pis".

Men hvis du er til hyggeligt samvær og masser af race så er Holeby stedet.

Man kan godt komme fredag aften som deltager og så bare lade være med at køre 8) men fredag aften er ikke et publikumsløb officielt.

/Henrik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

mottoet: "vi arrangere street race for alle" det passer jo ikke !

selvfølgelig kan mit køretøj godkendes..det overholder både NSAD og DCD reglementet

men det kan mine dæk ikke, sjovt nok kan de ALLE andre steder.

ville rigtig gerne køre på Holeby,, men det kan ikke være rigtigt at man skal bruge penge på "latterligt pis" som jeg kaldte det, altså ringere dæk som på INGEN måde øger sikkerheden.

de penge vil være givet helt utroligt ringe ud, da jeg kun kunne bruge de dæk på Holeby, sammen med det extra sæt fælge der skal følge dem.

synes helt sikkert i bør kigge jeres reglement efter i sømmene, og redigere det så mottoet gælder,,,
den helt klare fremtid ville være at bruge NSAD reglementet, som er noget mere tidssvarende

håber i tager ovenstående kritik til jer, og ikke bare anser det som et surt opstød, håber i får en rigtig god weekend med noget super race..

personligt skal jeg ud og lede efter en øde landevej,, for testes inden DHB, det skal der sgu :twisted:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Legal-Streetrace laver primært streetrace for gadebiler, men grundet udviklingen lavede man for 3 år siden klasse 8, hvor uindregistrerede biler kan deltage. Denne klasse samler i dag det største antal deltagende biler - og er meget populær på Holeby.

Legal-Streetrace har nogle meget simple - men klare og tydelige regler, som er generelt accepteret af 99.99% af deltagerne, og netop for at undgå det regelments helvede, som jo allerede kendetegner andre foreninger skal du ikke forvente at der kommer et 37 siders regelment, som skal tage højde for 10 millioner afvigelser.

Sagt på en anden måde - du kan fortsat komme ind fra gaden i din Corolla med ekstra 30 hk'er og få en sjov og hyggelig dag med vennerne, men der er også åbnet mulighed for at du kan stille op med en +1000 hk. racer - og det repræsenterer i langt højere grad "alle" end at man laver en dispensation for 1-2 kører som vil benytte f.eks. wrinklewall slicks.

Kommentaren om syn af biler skulle udelukkende opfattes som en generel forståelse af, at det er synsfolkene på pladsen der suverænt beslutter om de vil tillade en bil at deltage - kommentaren havde altså intet specifikt med din bil at gøre :!:

At dine dæk godkendes af både NSAD og DCD er helt fint, men reglerne på f.eks. Holeby bestemmes fortsat af arrangørerne, og det er ikke sådan at man ligefrem vælter sig i klager eller manglende deltagere af den grund. DERMED IKKE SAGT at din dæktype vil være udelukket i alt fremtid, men ret en formel henvendelse til Svend Larsen - jeg kan garanterer dig, at han vil behandle din forespørgelse både kompetent og professionelt.
Og er du hurtig kan du måske nå at blive klar til næste fredag/lørdag :up: har Hoosier ikke nogle DOT mærkede wrinklewall slicks - jeg syntes at have set sådan nogle også på Holeby :?: :?: :?:

Men lad os nu ikke starte den uendelige og ustoppelige diskussion om regelmenter og for hvem disse løb egentlig arrangeres for mv., Holeby vil udvikle sig løbende, men det er og bliver dem som ansvarlig arrangør der bestemmer reglerne for deltagelse - og dermed hverken DASU, NSAD eller DCD :D

God bededagsferie

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

vil vove at påstå at langt de fleste hurtige biler idag kører på slicks,,
og at købe dæk og fælge specielt til brug på Holeby er i mine øjne mere end almindelig tåbeligt.

og at køre fra midtjylland til Holeby for bare at blive sendt hjem igen endnu mere åndsvagt :-)

men da du har sendt min mail videre til Svend kommer der vel endegyldigt svar på spørgsmålet der ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Så vidt jeg har forstået er kravet om dot mærkede dæk forsvundet for længe siden, og har kun oplevet at folk der kørte med dem ikke blev sendt hjem, men bare fik taget deres tider ud af konkurrencen. Og der er ingen konkurrence i show kassen...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg kan blot sige at både Legal-Streetrace og dragracing.dk fortsat har kravet om DOT mærkede dæk i deres regelmenter.

Om der så dispenseres på banen ved jeg ikke nok om - jeg læser blot numre, og sikrer at hjelmen er på og vinduerne er rullet op :wink:

Men jeg prøver at få et svar fra Svend Larsen og Mopar hurtigst muligt :D

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hej,,

er der noget nyt om emnet ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time