Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Hva med at smide den op under projekter???

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

ideen er god. det at man skal logge ind for at kigge med er ikke god, efter min mening altså.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Morten VJ skrev:
Er der virkelig plads til en adapter, og en stor turbo?
Her er lidt inspiration, til at bruge sugemotor manifolden.
http://www.pbase.com/stealthfti
Se på "The pipe there never was"

MVH

Mortten
ingen apapter aligevel! 940 manifolden slebet op til firkantet hul ala T3/4 så den passer på KKK laderen. ø8 støttebolte skiftet til ø10 bolte, den runde reses/pakkekant er væk nu. det minder mere om en "alm" turbomanifold nu. WG bliver svejset direkte på turbinehuset. altså et rør til en extern wg. den kommer til at side under turbo/forrør. så det bliver ret diskret og kompakt. intet bling bling eller se her herr betjent.
bygger nok et 3" forrør senere idag. revnerne i manifolden skal også svejses. de 350000km/15år har trods alt sat sine spor...
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
jo, pladsen skal nok række. stor turbo bliver det nu heller ikke. fandt en gammel KKK, tror det er en skårlægger. den er med enkelt indløb.
nok ca 52mm ind i compressor og ca 65mm ud af turbine. om ikke andet må den vinkles lidt op. tænker der er turbo til ca 400hk, vel at mærke uden ret meget modtryk,så det bliver ikke der prop kommer til at være.
der er et par revner i 940 manifolden, dem regner jeg med at svejse i nat.
der skal nok også slibes lidt i udløbet. må prøve at få taget et par billeder af herlighederne.
MVH søren

Jeg tænker lidt på, hvor længe en lille Volvomotor mon er om, at lave tryk med en turbo i den størrelse?
Grunden er, at jeg har et par switzer S300 turboer turboer liggende med de samme mål og dobbelt indløb.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem

det TROR jeg ikke den er længe om.... nok noget med tryk over det halve omdrejningsregister. altså fra ca 3000-3500rpm.
men det vil tiden vise. grunden til den ret store varmside er at motoren skal køre helt standard. altså på nær knast. måske jeg på sigt laver en anden indsugning, men nu skal den nye turbo lige på først. 150-160sugehk burde være inden for rækkevide. det ganger vi lige med to bar. så BURDE der være 300 ærlige billigheste.
først skal der monteres enten MS eller TEC. samt flere eller større dyser.
en tykkere alu/kina ladeluftkøler er også under overvejelse. men det er vist mest bling bling.
MVH søren der leder efter kablet til hans kamera

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det bliver spændende at se hvornår den den lader, kunne godt finde på at lurepasse lidt her.

Har du fundet en knast?
Jeg har en A-knast liggende, og Jeg MENER også jeg har en K-knast liggende.
Det var oprindeligt ikke meningen de skulle nogle steder, men kan måske gå til en hårdt/værdigt trængende.

Laver du topstykke? Eller lader du toppen blive på i første omgang?

Mvh
Palle der har et kamerakabel liggende her i Horsens

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Admin
Admin

lqs skrev:
ideen er god. det at man skal logge ind for at kigge med er ikke god, efter min mening altså.
MVH søren

se nu er det ændret... :popcorn:

Titel:
Mester Medlem

Spirillen skrev:
Det bliver spændende at se hvornår den den lader, kunne godt finde på at lurepasse lidt her.

Har du fundet en knast?
Jeg har en A-knast liggende, og Jeg MENER også jeg har en K-knast liggende.
Det var oprindeligt ikke meningen de skulle nogle steder, men kan måske gå til en hårdt/værdigt trængende.

Laver du topstykke? Eller lader du toppen blive på i første omgang?

Mvh
Palle der har et kamerakabel liggende her i Horsens
vil gerne købe K knast. bestemt værdigt trængende... både til knast og div andre sjove ting. kamerakabel fundet. men forstanden rækker ikke til at lægge billederne ind!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

nu har jeg i frustration sendt billederne til HENRIK GM. om ikke andet så for husfredens skyld.
det er pt ikke meningen toppen skal af. alt bliver laver billigt og med alm håndværktøj. dvs alle andre burde kunne gøre noget lignende (eller bedre?). på sigt kan det være at der bliver lavet et topstykke. men ingen planer for det pt.
MVH søren

Titel:
Moderator

lqs skrev:
nu har jeg i frustration sendt billederne til HENRIK GM. om ikke andet så for husfredens skyld.
det er pt ikke meningen toppen skal af. alt bliver laver billigt og med alm håndværktøj. dvs alle andre burde kunne gøre noget lignende (eller bedre?). på sigt kan det være at der bliver lavet et topstykke. men ingen planer for det pt.
MVH søren

Det koster 98 + 4x 35 SEK at tage toppen af. Går det så galt så kom med toppen, så finder vi lige lidt mere luft.
Før den skal af, så skal plejlstænger byttes!

Billederne kommer når jeg kommer på den anden PC.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time