Kunsten at trimme en motorstyring..

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#11 Indlæg af TB206HDI »

lqs skrev:
TB206HDI skrev:
lqs skrev:dine tal for arf lyder magre. mange sugemotorer laver max moment ved 12 og max ydelse ved 12.5-13-1. hvordan måler du? hvilken motor drejer det sig om?
MVH søren


Det var ikke mig der målte, men jeg går udfra det er med en sensor op i rumpetten på den. Jeg tror ikke der er sat sensor i manifolden på den.

Det er en 1.6l 8V'er - 106 Rallye 1.6

Det ser ud til at dyserne er begrænsningen på den..

sensor i røven? er der ikke kat på sådan en?
MVH søren


Jo det er der, men mig bekendt ændrer katten ikke på O2 indholdet.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Måske ikke så meget ved fuld last.
Men måske nok til at du har den meget magre blanding ved fuld last
Men ved dellast ændre den meget.
Så meget at man bruger en lambdasonde nr 2 efter katten for at kontrollere om den er effektiv nok!!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar