Hej powerforum.
Jeg har nu haft min golf 4 GTI i noget tid, og er ikke helt tilfreds med dens kørselsmønster, larm og motor udseende, og har derfor nogle spørgsmål omkring ændringer.
Opsætningen er pt.
Walbro Extern 255 benzin pumpe
HKS SSQV Blowoff ventil (Original)
3" Rustfri udstødning, med KAT og simons mellem og bagpotte, ved ikke hvilken model.
3" Rustfri indsugning til turbo
2½" Rustfri trykrør
450cc dyser
Cosmetic ståltoppakning 0,8- kompression
Topstykke portet og poleret
Intercooler i front
Støbt banan turbomanifold fra Daugbjerg (Vender turboen opad)
Garret GT2871r turbo med Forge wastegate
Skum luftfilter
FMJ styreboks
Ross Machine Racing indsugningsmanifold
VW Pulley kit
Spec 228mm 550nm kobling + 3 kg lettere svinghjul
Justerbar benzintryks regulator
Benzinpumpe.
Min første tanke er at jeg vil have den externe benzinpumpe væk, og få opgraderet den i tanken, har haft denne i kikkerten.
http://www.turboparts.dk/catalog/produc ... cts_id=298
Nogle der har erfaringer omkring denne? Ville det være nødvendig at have reservoir?
Min tanke er selvfølgelig, at man kunne udskifte fremløbsrøret med en af større diameter, hvor kan disse købes?
Benzintryk regulator.
Jeg har set at man kan få en holder til RMR dysebroen, hvor der kan bruges en almindelig trykregulator, selvfølgelig med det passende tryk, vil dette være en dum ide? Vil nemlig gerne slippe for den store regulator.
http://www.rossmachineracing.com/fuelpresregadapt.html
Udstødning.
Jeg synes udstødningen larmer ALT for meget, har haft noget miltek cat-back R32 style resonated i udsigte, men deres system er "kun" 2,5" kan dette flowe nok til 300-350 hk?
Turbo.
Synes der er for meget turbo tøven, samt vil gerne have turboen ned af, for at skjule den mere, her kan man vel med fordel skifte til en 2860rs, men med hvilket A/R? Og hvilken manifold kan anbefales?
Luftfilter.
Vil gerne have et mere standard look i motorrummet, og har derfor haft R32 luftfilterkasse med pipercross indsats i tankerne, nogle der har erfaringer med om det kan flowe nok til 300-350 hk?
Håber der er nogle der kan svare på nogle af mine spørgsmål, jeg kan godt selv skrue og har generelt god viden om biler, men mangler erfaring inden for tuning, og søger derfor hjælp til dette.
På forhånd tak.