Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2011, 22:20 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Hej powerforum.

Jeg har nu haft min golf 4 GTI i noget tid, og er ikke helt tilfreds med dens kørselsmønster, larm og motor udseende, og har derfor nogle spørgsmål omkring ændringer.

Opsætningen er pt.
Walbro Extern 255 benzin pumpe
HKS SSQV Blowoff ventil (Original)
3" Rustfri udstødning, med KAT og simons mellem og bagpotte, ved ikke hvilken model.
3" Rustfri indsugning til turbo
2½" Rustfri trykrør
450cc dyser
Cosmetic ståltoppakning 0,8- kompression
Topstykke portet og poleret
Intercooler i front
Støbt banan turbomanifold fra Daugbjerg (Vender turboen opad)
Garret GT2871r turbo med Forge wastegate
Skum luftfilter
FMJ styreboks
Ross Machine Racing indsugningsmanifold
VW Pulley kit
Spec 228mm 550nm kobling + 3 kg lettere svinghjul
Justerbar benzintryks regulator

Benzinpumpe.
Min første tanke er at jeg vil have den externe benzinpumpe væk, og få opgraderet den i tanken, har haft denne i kikkerten.
http://www.turboparts.dk/catalog/produc ... cts_id=298
Nogle der har erfaringer omkring denne? Ville det være nødvendig at have reservoir?
Min tanke er selvfølgelig, at man kunne udskifte fremløbsrøret med en af større diameter, hvor kan disse købes?

Benzintryk regulator.
Jeg har set at man kan få en holder til RMR dysebroen, hvor der kan bruges en almindelig trykregulator, selvfølgelig med det passende tryk, vil dette være en dum ide? Vil nemlig gerne slippe for den store regulator.
http://www.rossmachineracing.com/fuelpresregadapt.html

Udstødning.
Jeg synes udstødningen larmer ALT for meget, har haft noget miltek cat-back R32 style resonated i udsigte, men deres system er "kun" 2,5" kan dette flowe nok til 300-350 hk?

Turbo.
Synes der er for meget turbo tøven, samt vil gerne have turboen ned af, for at skjule den mere, her kan man vel med fordel skifte til en 2860rs, men med hvilket A/R? Og hvilken manifold kan anbefales?

Luftfilter.
Vil gerne have et mere standard look i motorrummet, og har derfor haft R32 luftfilterkasse med pipercross indsats i tankerne, nogle der har erfaringer med om det kan flowe nok til 300-350 hk?

Håber der er nogle der kan svare på nogle af mine spørgsmål, jeg kan godt selv skrue og har generelt god viden om biler, men mangler erfaring inden for tuning, og søger derfor hjælp til dette.

På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2011, 23:59 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Generelt så pas på med købe dig fattig i stumper som ikke har berettigelse. Kig på hvad du ønsker og sammensæt rigtigt herefter.

Vedr. larm. Sæt et par 3' mellempotter ind i dit nuværende system. Så fjerner du larmen og beholder dit 3' diameter setup (jeg har dem på lager)

Vedr. turbotøven. GT2871R og 2860RS har samme turbineside. Dvs. du skal ikke drømme om hurtigere ladetryk ved at skifte til 2860RS. Det du kan overveje er at skifte turbine A/R ned til .64 hvis du i dag har .86. Den fysiske størrelse mellem 70R og 60RS er helt identisk udvendig (udseende) mellem de to ladere. Du får ikke mere liv i GT28 serien (andet end evt. ændring af A/R) da hele GT28XX serien har samme turbineside og intern wastegate. Lev med det, prøv evt. mindre A/R eller overvej istedet at bygge ny manifold til T3 flange. Dermed kan du få turboen flyttett derhen hvor du vil og du har et helt andet spektrum af turboer tilrådighed for nuværende og evt. fremtidige ønsker. Hvis sidstnævnte bliver aktuelt så sig til. Jeg har tidligere leveret intern og ekstern WG turboer på vag motorer som før havde GT28XX monteret. Jeg har T3 manifold, men først om ca. 8 uger.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 16:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hvornår har du ladetryk?

Evt indsæt en rullefeltskurve i diskussionen.

Det er de færreste jeg har hørt om der vil have 3-350hk, og med en 2871 mener der er for sent ladetryk. det er ikke et indkøringsproblem?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 20:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
hmm jeg har bygget en golf 2 om hvor der blev lagt en agu motor i, den kørte med gt2876r og lavede nu fint tryk.

motor er lige blevet renoveret 100% og den kører nu med en gt3071r og det blev det bestemt ikke ringere af.

der er rigtig mange der kører med en gt2860rs med A/R 0,64 og de har nu ikke problemer med turbotøven, det er nok den turbo der er mest brugt på en 1.8 20v turbo.

hvis ikke du kan leve med den opsætning du har pt, så byg motor tilbage til standart.


Senest rettet af m power 27 apr 2011, 21:12, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2011, 09:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jeg har selv kørt 1.8T (AGU) med mange forskellige setups.
GT2860 og 2871 spooler ikke meget hurtigere op end den meget mere kraftfulde GT3076
Der er simpelthen for meget prop...

Nedenstående illustrerer spoolup med GT3076 foretaget i 4. gear. med knaster fra 1.8 sugemotoren. (En original turbo-knast vil spoole endnu hurtigere)

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel: benzinpumpe
Indlæg: 27 apr 2011, 20:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
jeg har den benzinpumpe på som du linker til.

den er næsten helt lydløs, og føder min 5 benet volvo med 415hk/515nm uden problemer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2011, 20:54 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
JakobM skrev:
Jeg har tidligere leveret intern og ekstern WG turboer på vag motorer som før havde GT28XX monteret. Jeg har T3 manifold, men først om ca. 8 uger.


Kunne godt ske jeg får brug for en manifold fra dig, vil jeg kunne have 300-350 med T3 turbo og samtidig ordenlig spool?
Kan man se på turboen en sted hvilket A/R den køre med? For så vil jeg lige tjekke det.

HenrikGM skrev:
hvornår har du ladetryk?

Evt indsæt en rullefeltskurve i diskussionen.


Billede
Billede
Jeg ved ikke om det er mig der er galt på den? At det er meget normal at ladetryk/trækket kommer på den måde og så sent.

m power skrev:
hvis ikke du kan leve med den opsætning du har pt, så byg motor tilbage til standart.


Jeg kan godt leve med det, men hvorfor leve med noget som man måske kan gøre bedre?

efterz skrev:
Jeg har selv kørt 1.8T (AGU) med mange forskellige setups.
GT2860 og 2871 spooler ikke meget hurtigere op end den meget mere kraftfulde GT3076
Der er simpelthen for meget prop...


Så reelt set kunne jeg godt gå efter en GT3076?

ejnarmc skrev:
jeg har den benzinpumpe på som du linker til.

den er næsten helt lydløs, og føder min 5 benet volvo med 415hk/515nm uden problemer


Hvad kører du med af benzintryk, og har du nogen ekstra pumpe på?
Blev anbefalet denne på et anden forum, nogle der har erfaring omkring denne?
http://shop.scanturbo.dk/pi/Pumpe_Inter ... 88_47.aspx


Undskyld hvis jeg stiller dumme spørgsmål :) .


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2011, 21:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg syntes det ser meget fornuftig ud.

er det en standart motor eller er den forstærket med nogle andre plejlstænger ? for du har jo nok nået grænsen for hvad en standart motor kan holde til i længden.

du kan se på turbinehuset ( varme side ) hvilken A/R den er med der står enten 0,64 eller 0,86 det står der hvor udstødning sidder på turbinehuset.

jeg er næsten sikker på at en gt3071r (480hk) passer på dit eksisterende manifold/udstødning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2011, 21:22 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
m power skrev:
jeg syntes det ser meget fornuftig ud.

er det en standart motor eller er den forstærket med nogle andre plejlstænger ? for du har jo nok nået grænsen for hvad en standart motor kan holde til i længden.

du kan se på turbinehuset ( varme side ) hvilken A/R den er med der står enten 0,64 eller 0,86 det står der hvor udstødning sidder på turbinehuset.

jeg er næsten sikker på at en gt3071r (480hk) passer på dit eksisterende manifold/udstødning


Det er standard indmad, så kører helst nogenlunde "safe", for ikke at det sådan lige springer i luften.

Må lige smide et kig på min turbo snarest så.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2011, 09:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Christian L skrev:
Det er standard indmad, så kører helst nogenlunde "safe", for ikke at det sådan lige springer i luften.


Så vil jeg nok beholde din nuværende turbo, og være glad for at den ikke spooler hurtigere end den gør, da det ville give dig flere Nm, og dermed tættere på knæk af plejlstænger.

Med et sæt nye plejlstænger er der ikke noget i vejen for at opgradere til T3 Manifold, GT3076 og ekstern WasteGate... 8)

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team