Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 apr 2011, 14:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

Var igår ude i det gode vejr for at lege lidt med den gamle volvo og rette nogle ting, første ting var nyt tændings modul fra bosch 139 til 124 med nye ledninger primært derfor skift.. I samme omgang legede jeg lidt med montering af benzintryks regulator så jeg ku få de 4 bar som dyserene skulle bruge for fuld effekt, fik tingene byttet om og Dwell sat til op således

Cranking 5
Running 4
0'5 i det sidste feldt

Fik samtidig også rettet mit req fuel fra 397cc til 511cc hvilket sprang fra 9'7 til 7,6 req fuel.

Da jeg så skulle ud og teste gik det egentlig okay, lige indtil jeg begynde at ville køre lidt tryk på ca 0'9 bar, først ville den ikke rigtig tænde og hoppede lidt, justerede running Dwell lidt op indtil den gik ren på 4,3 ved 5000rpm, dog ville den stadig gå mager som om den mistede lidt bezin eller ikke kunne tænde rigtig ??

Kørte så hjem igen og byggede den om med std dele og 3bar benzin tryk og rettede req fuel igen, samt monterede mit smart 139 modul igen, problemet er så nu at den stadig opføre sig underligt, havde ikke så meget benzin i tanken kunne høre pumpen en kort stund, men fik fyldt den op igen.. Nu er problemet stadig at den ikke går ordentligt når den køre under tryk :( i tomgang er der en masse benzin tryk ? Jeg Har taget en slange direkte fra retur på dyse broen til tank dækslet så jeg ku se hvad der kom ud, det løber i en fin stråle

Nogle der har nogle ider er igang med at se efter snavs i pumpen og tank :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2011, 16:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Fejl fundet !!!

Det var en simpel fejl 40 desværre :damn:

Havde ikke lagt mærke til at mit map signal ikke passede med ladetryk hehe :rock: Da der kom en ny slange på ku den arbejde uden igen :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2011, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
et godt råd er at rette EN FEJL AF GANGEN!

har været der :)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2011, 09:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hehe er helt enig ! Burde os ha kigget noget bedere på skærmen da jeg var ude og køre så jeg ku se map signal slet ik var det samme som ladetryks uret hehe :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2011, 15:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Godt der ikke skete mere, kunne jo være opskriften på brændte stempler, sådan noget :-)

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2011, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Det må være varmen der steg mig til hovedet :) heldigvis er en Volvo motor godt solid :) Men sikke da en dum fejl :damn:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team