Mads B (dk) skrev:
efter hvad jeg lige har kunnet læse har en s13'er ca 150% anti squat hvilket er for meget
En s14'er har ca 60% anti squat hvilket er for lidt.
Ham der ligesom skriver mest om teorien mener at 110-120stykker skulle være optimalt
Nu mangler vi bare at vide hvilken anti squat % man får når man montere pineappelrings på s13 for at få mere squat ?
Eller hvad hvilken man får hvis man montere dem på s14 for at få mindre squat ?
Jeg har søgt lidt på emnet og været ud og måle lidt på bilen og underrammen. Jeg mener ikke det er så slemt som Gigapunk skriver.
Jeg vil dog lige sige at jeg ikke har prøvet at måle anti squat før og jeg brugte kun lige 10min på det i dag ude på vejen med en tommestok.
Det der har stor betydning er hvor tyngdepunktet på bilen sidder set fra siden.
Jeg ved fra min vejning at det er ca 52/48 eller ca 130cm fra bagakslen.
Højden er svær at finde men skulle ofte ligge lige over trækakslen.
Hvis vi siger at tyngdepunktet på min s13 sidder 30 cm over jorden så vil den med en hurtig måling have ca 100% i anti squat.
Hvis den er 20 cm over jorden vil anti squat lande på 150%
Det er muligt at en S13 er meget følsom over for endringer i opsætning i forhold til anti squat fordi at armene er så korte og at man bare ved at sinke den 1cm på bagfjederen også sænker anti squat med 5%
1 cm pineappelrings under rammen foran vil give op til 10% mindre anti squat.
Men igen det er afgørende hvor højt tyngdepunktet bliver fastsat, jo højre tyngdepunktet jo laver anti squat og jo mere vægt på baghjulet vil du få under start..... ?
Jeg vil i weekenden fortage en præcis opmåling af anti squat på bilen og så tage et billede....