Det lyder lidt farligt, når du er oppe på 90% åbningstid for dine dyser.
Hvis du vil spare at købe en regulerbar benzintrykregulator incl. måleur til ca 600 kr - kan du trykke din eksisterende regulator let sammen i en skruestik. Med en passende top for ikke at beskadige studsen, kan det lade sig gøre og du kan checke med en trykluftkompressor imens, hvad der sker. Du ændrer derved sædet for den fjeder, der sidder inden i regulatoren og strammer den.
At måle returflow til tanken er vel ikke helt nemt, idet det jo skal ske ved fuld pedal, så den "frivillige" du stopper om i bagagerummet skal nok have en del at drikke efter turen
Jeg synes, du skal ofre et større nummer i dyser - for du kommer jo også tættere på det punkt, hvor en dyse ikke åbner mod benzintrykket.
Jeg forstår ikke helt Sørens kommentar - det er mod benzintrykket, dysen skal åbne - og det kan godt være i indsugningstakten for pågældende cylinder hvor (luft) trykket må formodes at være lavere end det generelle ladetryk målt i indsugningsmanifolden. Det er iøvrigt Bo (Westspeed) der på et tidspunkt fortalte mig, at visse dyser ikke kunne åbne ved tryk over 7 Bar (må jo også afhænge af spændingsforhold og frekvens for dyserne)
Jeg har selv haft en mærkelig fejl på min daglig bil - måske blot forvirret af, at jeg havde ovenstående i tankerne - men ved lav batterispænding, så bilen ikke ville køre rundt på starteren, ville den efterfølgende med lader på ikke starte. Hvis jeg så løsnede fremløbet til benzinfiltret - placeret lige før dysebroen og tog trykket af systemet - startede den på den smule, der stod i filter og bro. Og samtidig kunne jeg altså se (fra kabinen under den åbne motorhjelm), at benzinpumpen virkede.
Samlede tingene igen og det virkede indtil næste gang batteriet var fladt.
Mystisk men sandt
_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer