Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

monster skrev:
TB206HDI skrev:
monster skrev:
Jeg arbejder til dagligt med emissions begrænsende teknologi, på et produkt vi sælger indgår der en LC-1 controller som vi indkøber direkte ved Innovate i Californien.
Vi omkoder dem til brug for Diesel, mit input er at ca. 20% af dem aldrig kommer på et køretøj (Vi har købt 60 stk. i 2011 alene), de ryger direkte tilbage til Innovate. Der er ingen kontakt til kontrolleren.
Jeg vil nævne at Innovate æder reklamationen hver gang.

De er ikke særligt stabile, i praksis har vi lavet en adapter til vores ledningsnet som føder 12V, signalet gennem 2 modstande for at generere et 5V signal input til vores ECU, blot for at få OBD'en til at holde kæft...

Partikel filter med tilhørende controller?

Bl. andet - det er specielt i sammenhængen med aktiv regenerering af filtret den er nødvendig for at bestemme last på motoren i retrofit løsninger hvor der ikke er adgang til motorens ECU.

Tænkte det nok :) kan huske at jeg så et indslag i nyhederne dengang man startede med at snakke om partikelfiltre til eftermontering. Det så ret spændende ud og kom fra en mindre virksomhed*. Hvis du vil dele mere viden om det, så må du meget gerne skrive til mig.

Så hut jeg visker laver Haldor Topsøe ikke en sådan styring til deres filtre vel? Er der tale om en mindre virksomhed?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

grydesvamp skrev:
HenrikGM skrev:
Mine erfaringer med innovate er at de havde en periode med en del "dårlige" LC-1ere. Så vidt jeg kan se har de styr over det igen.

Typisk dør den inden for meget kort tid HVIS den dør, men servicen fra innovate er ud over det sædvanlige.
Jeg har returneret 3x, 1x ny, 1x 4md og 1x overgemt over 1år gammel, alle blev dækket på garanti uden et kny. Ikke ret almindeligt "overseas".
Den ene af dem havde jeg lukket op(ikke nemt, og nej, den kan ikke samles igen), og selv den dækkede de. Fejlen i den var kortsluttet cpu pga for meget loddetin.

Har en i volvoen der spiller fint på 5.år vel efterhånden...

Men husk at placere sensoren rigtigt!

Det var pokkers, jeg troede sku ikke du fik noget positivt ud af den lc-1, den nye jeg købte i stedet (forhandleren mente jeg havde klokket i det og var ikke til at stikke i) har virket som den skulle lige indtil den blev solgt, til fordel for et xd-16 kit

Den du kom med har jeg endnu. Det kan godt være det vil gå at sende den ind også. (det vil tidsmæssigt godt nok vælre at stramme elastikken nu, hvad er det....2år siden?)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
2 år kan ikke gøre det, mindst 3 år siden.. Lada'en har nemlig været i hi siden jeg fandt hende damen, og det var noget tid før det..

Den forventede levetid på sådan en bandit skulle jo gerne overstige 3-4 år, ellers er det jo ikke en "investering for livet" og det er vel derfor vi køber "det rigtige grej" første gang ?

YugoTurbo havde store problemer med sin lc-1 /xd-16 dengang da vi var i belgien, måske den lider/led af lignende problemer.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Har også sådan en LC-1 liggende hjemme på hylden der ikke er til at komme i kontakt med. Kunne se inde på et armikansk covette forum at failure raten vist er temlig høj..

Titel:
Moderator

-Pedersen- skrev:
Har også sådan en LC-1 liggende hjemme på hylden der ikke er til at komme i kontakt med. Kunne se inde på et armikansk covette forum at failure raten vist er temlig høj..

Skriv til dem, send retur, de bytter den.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Mange tak for alle svarene.
Undskyld jeg ikke har fået svaret på tråden, men har haft en travl weekend!
Jeg lånte en ny LC-1 enhed af en kammerat og så virkede det
Hvilken mail plejer i at skrive på til innovate? Eller skriver i bare på denne side http://www.innovatemotorsports.com/contact.php
Min LC-1 er godt nok et år gammel, men det mener i ikke er et problem?
Mvh. Martin

Titel:
Junior Medlem

Proceduren er lidt besværlig.
Du går ind på deres hjemmeside og anmelder at du har en defekt enhed til behandling, en medarbejder sender dig så en mail med et RMA nummer, som er dit reklamationsnummer sammen med en blanket du skal udfylde.
Det hele sendes nu til Innovate med tydelig markering af RMA nummer udenpå forsendelsen (ellers vil de ikke modtagen den) og en tildelt medarbejder til dit RMA nummer behandler reklamationen og giver besked på mail.

Det bør nævnes at en betingelse for modtagelse af en reklamtion er at komponenten er under 6 mdr gammel, men det har ikke været en hindring for os endnu. De tager den hver gang.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
HenrikGM skrev:
-Pedersen- skrev:

Skriv til dem, send retur, de bytter den.

Prøvede jeg også.
Men havde ikke lige en kvittering, og lc-1'eren er ved at være et par år gammel.
Ved ikke om det var derfor de aldrig svarede da jeg prøvede at oprette ene RMA.

Overvejer en AEM uego de fåes temlig billigt i tyskland :)

Titel:
Nyt Medlem

Jeg har sendt dem en besked og venter på et RMA nummer, min LC-1 enhed er også over et år gammel og uden kvittering, da den er købt privat af en anden privat person.

Titel:
Nyt Medlem

Så har jeg endelig modtaget et RMA nummer fra innovate. Kan godt se i skriver at det ikke er noget problem, at den er over 1 år gammel og jeg ingen kvittering har. så i mener ikke at jeg skulle komme til, at betale de 45$ + fragt for reparationen?(hvilket endelig også er billigere en at købe en ny) for det synes jeg de gør meget opmærksom på flere steder!
Mvh. Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time