Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2002, 22:08 
Mener altså ikke en saxo holder... Dem er der sku for mange af og de har altså ikke den fede undervogn til en hurtig bil plus de har problemer med og holde til mange heste.
Ang Vtec på motorvejen. Det kommer meget an på hvor hurtigt du vil køre i min CRX ligger jeg og cruiser på motorvejen med 160 hvor den ikke er gået i Vtec der er den rimelig og høre på. Men helt stille bliver så hårdt pumpet en motor aldrig.

/Kristian T


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 22:10 
Nå ja 0-100 tiden kan nok godt komme der ned omkring med en forhjuller... Men hvis det er 1/4 mile du tænker på kan det hjælpe meget med slicks på.

/Kristian T


Top
  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 22:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hwej igen

Mener nu stadig at Saxoen kan holde til det, det er vel bare valg,
af stumper der afgøre det, mener nu godt at f.eks agergård kan lave,
en god og holdbar moter, så 0-100 tider på 6 sec kan hentes.

Med hensyn til undervogn, så har jeg beskrevet at undervognen skal,
have en tur osse, for med flere end de 120 hk som den har,
skal standard undervognen optimeres.

Med hensyn til motervej, ja så er den nok ike den mest støj svage.
og komforten kommer osse til lide under at undervognen optimeres.

Hvis valg af bil skal have gode motervejs egenskaber, er en E36
Cossie osv, vel at foretrække.

Audi 4*4 den står fast som bare fanden, og der er ikke narre fisse,
som 4 motion og co..

Så den kunne jeg vel osse godt være med på,
men billig i reservedele er den jo ikke...


Men valget her.. er stadig en Saxo VTS....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 08:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Jeg ville helt klart vælge en Cossie, eller en audi S2, hvis de kan findes til den pris... Ved sgu ikke lige hvad de koster, mendet er fandme en fed vogn... Også må de siges at have potentiale...

Mvh Bjarki

_________________
Mvh Bjarki


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 09:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
En supra er nok nogen gange billigere end en s2 og bagtøjet og gearkassen kan holde til pænt mange hk. Hvis det skal være turbo er det jo rart at det kan synes så man ikke står med det ene ben i fængslet. De turbo biler man kan få uoriginale motordele til er supra calibra/vectra 200sx og lidt til sierra cosworth. vectra/calibra er den mest økonomiske da den har 6 gear og masser af dele men ikke nogen god 1/4 mile bil da gearkassen ikke er lige så stærk som de andre nævnte men nok til 5.5 0-100.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 15:07 
Hvis benzin økonomien ikke er så vigtig så køb en corvette stingray( 75´-80´) har set dem til omkring 160.000 her hjemme i fin stand! men ok det er nu nok bare mere fordi det er min drømmebil og fordi at jeg syntes at lyden af en ond V-8 lyder ret sjovt! ........ :-P


Top
  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 15:17 
Jeg ville vælge en BMW 325iX fra 90... Går sel med tanken om at importere sådan en fra tyskerland... Så bliver den rallysynet og så er det på med store bremser og dobbeltmølle... Den kan du godt hive 550hk ud af uden de store probs og jeg vil tro at drivlinien kan holde....


Top
  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 16:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du er vil klar over at man kun må bruge en rallysynet bil til ræs eller max 25 km fra bopæl ellers er det trailer. Desuden bruger den 3.92 gearing og det er jo ikke nok at skifte bagtøj for at ændre gearing. Gearkassen skal være en 635/alpina b7 men kan den bruges sammen med 4WD?. Man kan få et 370 hk bolte på turbokit til en e36. Vetten er udemærket men det ville være synd at bruge den til hverdag så er en gulpladet camaro eller typhoon bedre. Man kan jo også ligge en v8 i en supra med adapter fra england da supra gearkasser er stærke. Men så er der jo også porche 928 og så meget andet at vælge imellem. Vælg noget der kan synes og er egnet til hverdagskørsel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 17:49 
Hvad med en Toyota MR2 fra tyskland som er fra efter 90 og så en 3S-GTE motor fra Gadbjerg??? Så har du 250 heste, baghjulstræk, turbo og fræk lille vogn som tilmed er hurtig. Den kan også køre rundt om hjørner hvilket en en stor tung camaro ikke kan nær så godt. Bare en ide :-)

Og jer der siger saxo - HVAD TÆNKER I DOG PÅ! :-D
120 heste standard og 0 potentiale. Lille pige vogn, alt for høj til at virke sportslig og så en lille bitte motor som er klemt ned i motorrummet. Og ja så er den jo også fransk.....


Top
  
 
Indlæg: 30 okt 2002, 18:07 
Hos http://www.sandjensen.dk kan du få en Porche 991 med 3.3 sugemotor fra 1990 til omkring 169.000

Det er en fed vogn! Men ikke så billig i reservedele og reparation...

:-D :-D :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team