Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2011, 21:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Er her nogle der har lyst til at fortælle hvad de har fået ud af at justere deres undervogn ind efter en corner vægt.

Når man ved hvor mange der roder med anden undervogn er det ikke meget omtale corner vægt justering får.

_________________
Nissan 200sx


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mener at huske at bruno hansen har.

men nej. der er ikke mange der snakker om opsæt af undervogn. alt går ud på flere hk.


har du evt prøvet rallyinfo.dk ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 19:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
møffe skrev:
mener at huske at bruno hansen har.
men nej. der er ikke mange der snakker om opsæt af undervogn. alt går ud på flere hk.
har du evt prøvet rallyinfo.dk ?


Ja Bruno forhandler nogle modeller....

Nej... men der er mange der køber en gevind undervogn og så bare justere ind efter skærmhøjden med en tommestok.

Men selvom dette her forum mest handler om Hk. og Nm. Så er det vel også vigtigt at der er lige meget vægt på de trækkende hjul når man sender en racer afsted fra et lyskryds eller ud på 402m.

Prøver lige rallyinfo.dk

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 20:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kammerat har cornervægte, og det bliver selvfølgelig brugt på både banevogn og 402m bil...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 21:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
K-FINN skrev:
Kammerat har cornervægte, og det bliver selvfølgelig brugt på både banevogn og 402m bil...


Hvor præcis har du så stillet dine biler ind?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 21:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
dykkerdahl skrev:
K-FINN skrev:
Kammerat har cornervægte, og det bliver selvfølgelig brugt på både banevogn og 402m bil...


Hvor præcis har du så stillet dine biler ind?


Nåede det ikke på min supra sidste år, inden den kom i vinterhi, men kammerats 402m starlet, blev der flyttet rundt med godt 13 kilo mener jeg, mener trykket parvis for/bag var inden for 2 kilo.

Ejeren at cornervægt, som kører meget på ringen i tyskland, er jeg ret sikker på er justeret ind, så det temmeligt sikkert er inden for 1 kilo.
Han går meget op i det, bør han vel også, når man bruger ca 30 kilo på en undervogn til en gammel corolla AE86 :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 21:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg har købt sådan et sæt her....
http://www.longacreracing.com/catalog/i ... 83&catid=1
Glæder mig til at se hvordan det ser ud med min undervogn.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 21:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det skal du nok få noget tid til og gå med, dog lader du dig nok aligevel påvirke af, hvordan bilen står :-), altså om den står skæv

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 22:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
K-FINN skrev:
Det skal du nok få noget tid til og gå med, dog lader du dig nok aligevel påvirke af, hvordan bilen står :-), altså om den står skæv


Nææ det tror jeg nu ikk.
Det går jeg ikke så meget op i, så længe at jeg kan se ud af begge sidespejle må køreeneskaber komme før udseende.

Og bilen ligner en delebil fra nørrebro der har rundet 750k så fuck det...
Mit problem er at den slår med røven når den slipper asfalten, men nu afvejer jeg den så godt jeg nu kan.

Og så har jeg fundet mand her på amager der lader til at have forstand på at indstille Japanske turbo banebiler mm. Han køre selv Nissan og bliver vist kaldt turbo et eller andet.... ?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2011, 15:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Lige for at afslutte denne tråd....
Vejningen blev udført ved at løfte med en donkraft så undervognen var sikket ikke faldet helt på plads under vejning.
Krængningsstabilisator ikke løsned.
Det blev gjort på et plant værksteds gulv, vægte blev ikke niveauleret.
Jeg tror at det er standart undervogn.
Fuld tank.
Batteri i motorrum.
Mig bag rattet som sidder i venstre side:

1339KG
LF:368 RF:346.5
LR:321 RR:304
Front: 715Kg 53.4%
Rear: 625Kg 46.6%
Right: 650Kg 48.5%
Left: 689Kg 51.4%
Bite: Det ved jeg ikke hvad er?
LF/RR: 673Kg 50.2%
Cross: 666Kg 49.7%

Jeg er ved at få lavet alu, ramper så det bliver nemt at komme op på vægten.
Gevind undervogn kommer på i weekenden.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team