Opel stempler?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
daniels
Nyt Medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Opel stempler?

#1 Indlæg af daniels »

Er der forskel på Opel 2,0 GSI og Calibra Turbo stemplerne?

Hvis der ikke er nogen forskel, hvor stærke er Calibra Turbo stemplerne så i forhold til smedede stempler?

Jeg havde tænkt mig at bruge Calibra Turbo stempler på en bil uden trykladning, men senere vil jeg så bruge trykladning.

/DanielS
Claus A
Medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37

Re: Opel stempler?

#2 Indlæg af Claus A »

XE stemplerne giver kompressionen: 10,5:1
LET stemplerne giver kompressionen: 9:1
En XE med LET stempler og uden turbo er en
meget død sild - jeg har prøvet det.
Mvh
Claus A
daniels
Nyt Medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Opel stempler?

#3 Indlæg af daniels »

Det vil altså sige at Opel 2,0 GSI har XE stempler, og Calibra Turbo har LET stempler, da turboen helst vil have en lavere kompression?

Da jeg oven i købet havde planer om at hæve kompressionen i forvejen (mere moment), så skal jeg nok gå uden om Calibra Turbo stemplerne... Men så kunne jeg evt. bruge dem i forbindelse med turbo/kompressor.

/DanielS
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Opel stempler?

#4 Indlæg af Buus »

Jeg synes ikke helt jeg kan finde ud af hvad du vil, lave en sugemotor eller lave en trylladet motor.

Hvis trykladet, så brug stemplerne fra C20LET.

Hvis sugemotor, så brug stemplerne fra en C20XE.

Længere skulle den ikke være - i min verden.:-O
daniels
Nyt Medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Opel stempler?

#5 Indlæg af daniels »

Takker..

Det var nemlig også min plan.
Det er nemlig først senere at der kommer trykladning.

/DanielS
Kim A

Re: Opel stempler?

#6 Indlæg af Kim A »

Hvis man senere hen vil have en turbo på kan man så ikke tage de stempler fra en LET og så plane topstykket for at få kompresionen op igen når man nu har sænket den med stemplerne !

Og den dag man så vil lege med turbo så kan man vel smide en tykkere toppakning på for at få den komp. nedaf igen :-)

Har jeg ret eller har jeg ret :-D
Besvar