hej
min plan var at bygge sådan en til mit projekt og jeg fandt lidt om det her inde:
Konstant tryks manifolden, leverer et konstant tryk til turboen og giver den bedste ydelse ved høje ladetryk. Grenrørene fra udstødningen går til et trykkammer med et volumen der er 1,5 gange større end motorens volumen (2,0 L motor 2,0 x 1,5 = 3,0 L trykkammer). men hvis den skal være 1,5 gange støre end motorens volum hedder regne stykket ikke så: 2,0x2,5=5,0 L eller hvad???
konstanstryk manifol?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
konstanstryk manifol?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Jesper Lind
Re: konstanstryk manifol?
med mit ringe matematiske evner vil jeg da mene at dit regnestykke gir et trykkammer med over dobbelt volume... 5 er da mere end det dobbelte af 2,0 right?B-]
- Bjarki
- Medlem
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
Re: konstanstryk manifol?
Nej... hvis trykkammeret skal være 1,5 gange større og det er en 2,0 motor, så skal det være på 3,0...
Mvh Bjarki