møffe skrev:
nu er det vel ikke den 4cyl motor de roder med til at starte med du mener man finder på dba..
for det gør man tvivlsomt. om ikke andet så koster en BDA maskine en 100k at renovere. nærmeste motor er vel toyotas twincam maskine.
men sjovt at kikke tilbage på hvor nyt ting som deres comodore 64 pcér blev brugt til.
få husker vel kommndoer som LOAD og RUN..
så det er vel ikke så mærkeligt de bruger så meget udstyr og folk for at finde ting som føler fejl og ledninger uden skærm.
det er aldrig nemt at være den første.

Kommentaren omkring DBA går alene på de maskiner de bruger til at lave delene(fræsere, drejebænke, etc).
BDA motoren er rigtigt nok ikke hverdagsfund.
Det er aldrigt nemt at være de første, og sådan er det med alting. Jeg kunne bare ikke lade være med at smile over ironien i at det i dag er den gemene garagefusker der står med de samme problemer med ledninger med mærkelige signaler i.
Mange år senere, der er problemet stadigt det samme, og det skyldes stadigt at folk ikke ved det, og folk klør sig stadigt i hovedet over problemet.(og det er ikke altid sådan bare lige at løse)
Men hvis der er nogen der går og savler over at komme til at bygge en turbomotor fra F1æraen, så kan man skaffe maskinparken for småpenge idag.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!