Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 18:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2010, 21:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
hej allesammen

jeg vil hører hvad forskellen på en 4EFE og en 4EFTE er, er der nogen andre motordele.

smede stempler.
andre plejlstænger.

er der nogen så kan hjælpe mig?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2010, 21:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er andre stempler, de er dog ikke særlig stærkere(hvis noget overhovedet)

Og andre plejlstænger..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2010, 22:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Monter du bare turbo på din standard 4efe, den holder fint til 0,6 bar

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2010, 22:20 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
K-FINN: hvor meget skal jeg skifte hvis jeg vil kører med 1,0 bars ladetryk?

_________________
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2010, 22:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er prøvet 0,8bar på en standard motor.
Hvis du har styr på motorstyring, turde jeg godt lade 1 bar med sænket kompression, altså montere en 2mm toppakning...

Men der presser man den nok også.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2010, 14:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Jep, 0,8bar med en CT12 turbo er testet, og holder ganske fint.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2010, 16:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvad er der at vinde, ved at gå fra ct9 til ct12?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2010, 17:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2010, 17:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Alex_Reedtz skrev:
Mit håb var at sænke temp. en smule, men den blev ligeså rødglødende med en CT12. Synes dog CT12 holder trykket bedre ud i omdrejningerne.


grundet større udstødningshus vel ?? går ud fra de ikke er ens :wink:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 dec 2010, 17:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
CT9 er fra en 1,3 16V
Ct12 er fra 1,5 12V

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team