Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Att. : Henrik. Undskyld med nr.pladen, men det er blot et billede jeg linkede fra Opel Team Odense.. M.h.t. udstødningen er jeg da rigtig interesseret :-P jeg havde tænkt mig at lave et 2" Simons hjemmebyg. Jeg prøvede at købe en gennem en dansk forhandler da jeg så på deres hjemmeside at Simon lavede dem, men de skulle ælige have nok ordrer, så det var lidt ærgeligt.. Hvilken gearkasse kører du egentlig med, ZF eller Getrag? Du nævnte at Mahle's stempler kun kunne holde til omkring de 20 HK, hvad bruger man så i de vilde cih Turbo motorer der har over 300?? Har du egentlig nogen erfaring med chevy 302 stempler, de skulle vist kunne bruges til a bygge en 2,4 motor. Hvad er fordele(udover prisen)/ulemper?
M.v.H. Lasse Kristensen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Det er chevy 305 stempler. Istedet for crossflow topstykket skulle i nok spørge bo fra westspeed om ikke han vil sælge et kopi af det toyota kompressor beslag + remhjul han har lavet til sin søns manta b. Der er et billede i vmax

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Ja, jeg læste godt artilen om westspeed. Det så ud til at være et ret interessant projekt. Ved du e.v.t. noget om hvordan det kom til at køre, og hviken kompressor, indsprøjtning o.s.v. han brugte??
M.v.H. Lasse Kristensen

Mester Medlem
Brugeravatar

Det må være enten s14 fra 2 liters toyota eller en roots fra mercedes slk

Medlem
Brugeravatar

Att. : Henrik S. :
Hvad var prisen for den bananmanifold??
M.v.H. Lasse Kristensen

Att. Lasse

Det er en standart Getrag 240. Hvis man passer lidt på dem kan de godt holde til op mod 260 hk. Vedr. stempler så er der jo mange muligheder for at få specialfremstillede smedestempler. Stemplerne fra en Chevy 305 kan bruges i kombinationen, diesel krumtap, 1,7 plejlstang for at lave en 2,4 motor. Var en meget populær kombination den gang omega motoren var en meget dyr løsning. Stemplerne er ekstremt billige ca. 250kr stk. Problemet er bare at ikke er lavet til en så stor vinkel mellem stempel og plejlstang. Derfor havde de som regel en meget kort leve tid. 25-30.000km. og sjældent mere end 180hk. Der kan også anvendes Volvo stempler. De har en noget bedre holdbarhed. Men de koster også 1000kr stk.!

Er p.t. i gang med at hjælpe med at lave en 2,2 turbo motor med Volvo stempler. Westspeed har lavet en lignende motor der har passeret 400hk ! Så det er lidt spændene om vi også opnår det.

Vedr. bananm. Det er en som min kollega har lavet for mere end 10 år siden. Den har kun kørt ca. 8000 km. På hans Manta A så døde motoren. Det er en Simons der er bygget om til 4-1. Hvor 2,5” røret er lavet i rustfri. Jeg skal lige få et tlf. nr. til dig.

Vedr. Westspeed kompressor. Kun lidt over 180hk i første omgang. Men remhjulet skulle skiftes til et andet. Electromotive tec 2 eller 3. Det var da han var til Opel Team Fyn´s træf her i sommers.

Att. Stefan
Er det dig der skriver på Opeltuners ang. bagtøjsgearing?

Hilsen Henrik.

Til Henrik....

Hvilken kobling/trykfod bruger du til 217 hk.??

Er det en sintermetal kobilng

Mvh. JH.

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Att. : Henrik S. : Du kan e.v.t. maile mig guttens tlf.nr.
M.h.t. snakken om en 2,4 med 305 stempler og Westspeed's kompressorprojekt, så er begge forenet i det her projekt : http://www.opelmanta.com/tech/24l.pdf
Et spændende projekt, men desværre er der ikke en beskrivelse af hvad han gjorde ved toppen eller hvordan det kom til at køre.
Att. : JH : Når du nu bygger den om med 5-huls undervogn er det så en i400 replika der er målet eller hvad?
M.v.H. Lasse Kristensen

Mester Medlem
Brugeravatar

De Volvo stempler du snakker om er det dem man bruger når man øger slaglængden på en b230. Anmindelige volvo 2.3 turbo stempler koster 500 + m men de giver ikke mulighed for en lang plejestang. Det er forøvrigt nemmere at købe en ny omega 2.4 krumtap (ca 5000) og bruge chevy stempler. så skal man ikke svejse på plejestængerne hvilket er et kritisk punkt. Endnu bedre omega krumtappen med vauxhall 2300 plejestænger (samme længde som en 400) der er gjort smallere i bunden. Diesel krumtappen er tung og giver derfor en mere urolig motor samtidigt som man skal lave om på styrelejet da sølerne er bredere

ATT. Henrik S
Ja det er mig med gearingen på opeltuners !!. Jeg synes min var for højt gearet med mine sommerhjul (210/620-17) regnvejrs-slicks. Men nu har jeg sat 195/50-15 på så passer gearingen lidt bedre. Har du spær på din ??. Hvis du har et spærbagtøj i overskud er jeg meget interesseret...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time