Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 okt 2002, 11:54 
Jeg havde min bil på rullefelt med std. ventiler 45/40 mildere knast og lidt lavere kompression (tykkere toppakning) der gav den 172 hk. Så jeg håber den i hvert fald har 190 hk. Jeg fik den målt gennem ham der stillede mine karburatorer, gutterne dernede brugte altid det samme rullefelt, der absolut skulle vise "netto" hk, modsat mange af de "kommercielle" firmaer der i følge mine oplysniger ikke altid er fedtede med hk opgivelserne - ved ikke om det passer.

Std 2,4 plejlstænger er smedede ligesom de gamle 1700 plejlstænger.

Hvis der er nogen der skal have stillet dellorto karburatorer (dhla) kan i bare skrive, min bil blev en helt anden efter jeg fik den justeret og endda til billige penge
mvh
Stefan


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 13:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis i vil have crossflow 16v uden at skulle købe 400 dele foregår det sådan http://www.qb65.dial.pipex.com/16v_head ... _block.htm
Der er også blevet en cih diesel med saab 16v top og turbo i sverige men der findes vist ingen billeder på nettet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 14:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 205
Ville bare lige smide en bemærkning til Henrik S:
Din Opel Ascona fortjener respekt! Har selv en Honda Prelude med Turbo....men din tjae lad mig bare sige det: Den var sgu hurtig!:-O

_________________
Live fast - die young


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 15:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Att. : Jens, det 16v topstykke du nævner gør da absolut ikke en 2,4 motor billigere :-)) Men mon ikke det rent faktisk kan svare sig økonomisk at købe det færdigt hos Risse i stedet or selv at gå igang, så man skal til at have speciallavet knaster o.a. ?
Att. : Henrik, hvilken udveksling kører du egentlig med, og hvor meget regner du med din bil vejer, ca.?? Hvor store spældhuse kører du med??
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 15:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Knasterne købes selvfølgelig hos risse men jeg ville lave toppen selv. Det er der en der har gjort i dk til rallycross. Men da det sikkert vil give synsproblemer kan man lige så godt have en synsmotor og en c20let eller ford 302 v8 istedet det virker bedre og er "næsten" til at betale for rimelige penge" Topeffekt er ikke meget bevendt hvis der ikke er bundtræk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 17:46 
Att. Lasse K, Ja crossflow topstykkerne er ekstremt sjældne. Jeg har kun set dem i bøger og et ”råt” (dvs. taget lige ud af støbeformen) topstykke på en udstilling i tyskland. Aldrig set dem monteret på nogle biler. Og jeg har da snart været til en del træf de sidste 8 år. Men for et stykke tid side skrev jeg sammen med en svensker som påstod at der fandtes en del af dem i Sverige. Ud fra en gammel tysk tunings bog med navnet So wird er schneller, skriver de at maksimal hk var 198 hk på en 1979ccm motor. Men stemplerne til dem er meget anderledes udført i toppen. Så de skal specialfremstilles = dyrt.

Den bagtøjsgearing jeg brugte i sommers var en 4,30. Det var for mig så tæt på det optimale som muligt til 402m race. Da jeg køre 161 ved 6500 omdr. i 4 gear og jeg opnår 159 på en 402m, er det meget tæt på optimalt, da top effekten ligger ved 6100 og begynder at falde ved 6400 omdr.

Vægt ca.1060kg inkl. føre så vidt jeg husker!

Att. Hondafreak. Mange tak. Men det er den kun i de lave hastigheder fordi den er sat op til at køre ræs på korte strækninger. Topfarten med nuværende gearing ligger på 198km/t ved 6500omdr. Så der oppe har jeg ikke en chance imod jer!

Ang. 16V så må jeg sige at det er en MEGET for dyr løsning, hvis men da ikke lige er fanatiker og skal have 16V på sin CIH motor. De fleste jeg kender der har lavet det er kommet af med langt over 100.000kr. Og så yder de for det meste kun 260-280hk. Det kan du også nemt opnå med enten turbo eller NOS. Og 16V motoren er desværre meget skrøbelig og meget dyr at reparere på.
Det er langt billigere og bygge en turbo motor med alt hvad der skal til for at yde 350-400hk!

Men det ser da godt ud med et 16V top på sin CIH !!!

Henrik S.


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 19:47 
Hej

Att: Henrik... Ja, sådan en 16v top på en CIH`er er et kønt syn.. Den giver sikkert osse en skøn ved når den runder 10.000 omdr.:-P :-P :-P :-P

Hvilket indspøjtningssystem kører du med, og hvor store er dine spjældhuse, og har du lavet det trick med afdrejning af stempler og blokken på din motor??

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 28 okt 2002, 23:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Att. . Henrik; Du har ikke lettet din bil som f.eks. med glasfiber motorhjelm, skærme, bagklapeller makrolonvinduer? Du kender vel den sølvfarvede CQP med en 2,4 16v Risse Manta i400 motor. Jeg mener han kører lige lidt over 12 sec på quartermilen. Han har vundet Blitz Hits 2 år i træk, det er da lidt blæret af en dansker :-D Grænsen for sådan en motor skulle iøvrigt ligge på 335 HK, det er en tysk tuner der kan få dem til at yde så meget. Der er en artikel om ham i det nyeste Opel Club&Trend, eller var det Flash?
http://users.opelclubodense.dk/2001/bel ... C00016.jpg
M.h.t. crossflow topstykket, passer de så på en standard 2,4 blok?? Det kunne blive ret spændende... http://www.esr-tech.de/frameset_ie.html Hos dette firma fremstiller de iøvrigt crossflow topstykker til de gamle 6cyl. motorer, så mon ikke de kan lave et til en 4 cyl. også?? Prisen er jo nok også derefter.. :-))
http://www.rstuning.de/Willkommen/willkommen.html De her laver iøvrigt også nogle heftige Opel'er.. se bare deres kadett C stationcar!!
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 21:58 
Att JH. Mit indsprøjtnings system heder Wolf 2D og er et ældre Australsk system. Det er næsten 4 år siden jeg købte det. Det er godt til race men ikke så anvendeligt til daglig. Det er ikke særlig økonomisk at køre med til daglig, med mindre man lige laver en lille ændring i programmet. Dette er dog ikke særlig svært da det hele programmeres fra en lille boks inde på instrument bordet. Spjældhusene er 45mm. Det lyder ikke af særlig meget i forhold til karburatorer, men der er heller ikke nogen venturi i, som der er i karb. Jenvey skriver at de rækker til 260-270hk, så det burde være nok.

Ja mine stempler er afdrejet 1mm og hullerne til ventilerne fræset dybere.


Nej den er ikke lettet andet end at alt lydisolering er fjernet, og kabinen, res. hjul og donkraft er pillet ud når jeg bruger den på bane. Jeg har planer om at skifte ruder og et par andre små ting. (Men skal først lige have min GT1900 lavet færdig.) Jo Jeg kender udmærket Klaus Jakobsen. Han kørte 11,99 til Blitz Hits i år. Han kørte i år med en motor fra et firma der heder U. Gernt. Så vidt jeg husker. Den havde 332hk ved 8100 og max. 8300 omdr. top nm ved 6000. Men han havde den del problemer med olie pumpen i år. Til DHB brækkede han de ene suge rør. (den har 2 olie sugerør.) Til Blitz Hits kørte det ene tandhjul i oliepumpen fast på akslen. + en kollapset generator og senere et batt. Han måtte køre finale med mit batt. for at kunne starte.
(husk lige at slette reg. Nr på biler inden du sætter dem på nettet!)

M.h.t. Crossflow, sikkert med der er bare lige det med stemplerne + toppen = prisen = av min arm !!!

Jo jeg kender også godt Roland Seifert. Jeg fik i den grad røv af hans passat 4WD til første afdeling af dragracing i år. Han køre 11,3 med den! Lige så René Kühnel med hans Golf 1 Den kørte 11,64. Har snakket lidt med dem efter at jeg var med til at lappe hans golf sammen, da han havde kvast den første gearkasse den weekend. (Han havde 2 ekstra med!)

Roland regner med at kadetten bliver færdig til Blitz Hits 2003. Motoren er ikke lavet færdig på de billeder der er på hjemmesiden.

Hilsen Henrik


Top
  
 
Indlæg: 29 okt 2002, 22:00 
Att. Lasse
Var det ikke noget med en bananmanifold 2,5" speciallavet til manta A

Hilsen Henrik


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team