Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2002, 10:04 
Jeg har bestilt mine gennem opeltuners (cam effects, jeg bestilte dem i april men har ikke fået dem endnu, det er vist en prototype eller sådan noget) men jeg ved der et dansk firma JP motorsport ovre i det jyske der kan skaffe de gamle crane cam rullere (med små stødstænger) til 360 + moms stykket jeg prøverat finde nummeret.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 25 okt 2002, 16:00 
att stefan...... hva fik man så kun stemplerne eller osse plejlstængerne???

for jeg kunne nemlig osse godt tænke mig at få lavet min 2,0E om til 2,4..

der var en orange ascona B nede og køre på holeby flyve plads hvor jeg osse var nede og køre... den rigtig godt efter min mening....

ascona B 80
2,0 E med weber.


Top
  
 
Indlæg: 25 okt 2002, 16:07 
Hej Lasse...

Ja deet...Nu har jeg ventet i 4 måneder på motoren, så det gider jeg ikke rigtig mere, og så synes jeg ovenikøbet, at han har været for hård ved den..

Den bliver nok osse nemmere at syne, med den "orginale motor", nu hvor jeg skal have 5 huls undervogn med skiver bagpå (Commodore B GS/E)...

Men det er da lidt en skam....

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 25 okt 2002, 22:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej JH.
Jeg har snakket med selvsamme gut, han har nemlig en nylavet 2,4 motor til salg, den er bare ikke samlet. Tunet til en mulig effekt på over 200 hk ifølge ham, men jeg er ikke helt sikker på at det holder. 48/40 ventiler, portet top 314 grader knast smede stempler, 48mm weber, men ikke engang justerbart knasthjul eller rullevipper. Han skulle have 16000 or den, men nu snakker han om selv at bruge den alligevel medmindre han får fat i en c20let. Sur r*v. Så det bliver desværre nok en standard 2,4 som jeg så selv tuner videre når jeg får pengene..:-/
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2002, 10:58 
Hej Lasse..

Det er den selv samme gut, som jeg skulle 16 V`eren af....:´-( :´-(

Jeg bød også på hans 2,4, men fik samme svar...

Mange af hypperne ligger i topstykket, det er et såkaldt svenskertopstykke, altså et Enem topstykke. Det skulle eftersigende være cremen af cremen...
Og nej, de hænger ikke på træerne, desværre....
Men jeg har en lille plan...

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 26 okt 2002, 13:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du bliver hurtigt træt af at humpe rundt med en 314 knast den er kun til rally. 48 mm ventiler tyder på det er en motor der går med meget høje omdrejninger. En 2.2 top er meget bedre til gadekørsel. Desuden er de gamle svensker topper svejset da den er lavet på en 2.0 top. c20let motoren er klart nemmere da man kan få dele til den uden at skulle vente i ugevis fordi tuningsfirmaet ikke laver flere dele før de får x antal ordrer. en færdig 200 + hk 2.4 koster iøvrigt rigtig mange penge bare se risses side.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 11:38 
Her bliver der budt om et af de famøse svenskertoppe.. Startprisen er 400 euro
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1779183390
Plejlstængerne til 2,4 er smedet og ret dyre (dyrere end stemplerne) Jeg fandt nogle hos en hugger for en tusse med stempler, han havde også en 2,4 krumtap til salg for 800, det var hos Henne autoophug måske har han stadig krumtappen.
Jeg kører selv med en enem B10 på 312°, justerbar knasthjul, 41/46ventiler fra risse (de er lækre), 48mm dellorto og portet 2,0 topstykke, på grund af toppen er kompressionen ret høj. jeg er i hvert fald nød til at kører på 98 oktan.

Jeg synes nu ikke det er så slemt med den lidt skrappe knast, måske er det den store slagvolume der hjælper lidt på vej. Godt nok er den nok ikke den bedste til at trække en campingvogn, men det er nu heller ikke derfor jeg har den ....

Nummeret til JB motorsport er 97421066

BAGHJULSTRÆK RYKKER !!!!!!!


Top
  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 15:53 
Hej Stefan..

Hvor meget yder den vilde motor du har, 200 hk+++??

De plejlstænger du skriver om, som er smedede, er det de orginale??


Mvh. JH.

Nemmerlig, BAGHJULSTRÆK RYKKER FOR VILDT!!!!!!!!


Top
  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 15:57 
Jeg kan bekræfte at mahle standart 2,4 stempler holder udemærket. Jeg bruger dem selv i min egen motor og den yder p.t. 217hk@6100 & 280nm@4900omdr. En nærmere beskrivelse af motoren kan ses under Tuningsprojekter, Opel Ascona B 2.4 E Siden denne beskrivelse er der monteret spjældhuse. Bedste 1/4 mile tid er nu 13,346sek. Målt på Vandel Drag way. Og til Steffen ja det var den der var med på holeby flyve plads.
De eneste problemer de har er at de er meget "overfølsome" for tændingsbanken og for mager blanding. Så brækker de metallet mellem stempel ringene. Men hvis de ellers får korekt mængde benz. kan de holde til op mod 280hk (med turbo).
Ved anvendelse i en suge motor har de dog et andet minus og det er den undersænkning i centrum af stemplet. Det giver en lidt for dårlig tømning af cyl. Det kan dog minimeres ved at dreje 1mm af kanten på stemplet, og planslibe blokken tilsvarende.

Ved du hvad din yder Stefan? Bare ren nysgerighed.

Hilsen Henrik

100% enig BAGHJULSTRÆK RYKKER !!!!!!!


Top
  
 
Indlæg: 27 okt 2002, 21:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Det lyder nu som om det topstykke på ebay trænger til en kærlig hånd..:-)) Er der egentlig nogen der kender noget til de crossflow topstykker som bl.a. Walter Rörhl kørte med?? http://www.hacoma.de/ascona-a-page/main1_e.html Disse topstykker skulle også være extremt sjældne idag. Og efter hvad jeg har hørt, burde man da kunne hive flere hk ud af et crossflow topstykke.

BAGHJULSTRÆK RYKKER!

M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team