Knast til volvo b230ft (Problem løst!!)
Redaktør: Moderatorer
-
CC
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 13:49
- Geografisk sted: Falster
Knast til volvo b230ft (Problem løst!!)
Jeg søger en knastaksel til en b230ft motor som kun skal bruges til drifting.
Motoren kører med kinamanifold, MP T3 ar.63 udst. og kompressorsiden er ar.50 med antisurge. og megasquirt.
Jeg vil gerne finde en knastaksel som arbejder godt mellem ca 3000 og 6500 omdr. og jeg har hørt at en K-knast med lidt justering ville være god til dette ?
Er der nogen der har en k-knast de vil sælge, erfaring eller andre forslag vil jeg meget gerne høre nærmere!
Motoren kører med kinamanifold, MP T3 ar.63 udst. og kompressorsiden er ar.50 med antisurge. og megasquirt.
Jeg vil gerne finde en knastaksel som arbejder godt mellem ca 3000 og 6500 omdr. og jeg har hørt at en K-knast med lidt justering ville være god til dette ?
Er der nogen der har en k-knast de vil sælge, erfaring eller andre forslag vil jeg meget gerne høre nærmere!
Senest rettet af CC 01 mar 2011, 23:23, rettet i alt 1 gang.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Mulig kilde er autoophug, gamle 360GLT har den knast, og huggeren har ingen flow overhovedet på 360dele, så måske du kan få den billigt...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
CC
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 13:49
- Geografisk sted: Falster
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Mener umiddelbart at alle K-knasterne med fordelerspor?(må meget gerne be/afkræftes)
K-knasten går godt, den trækker pænt langt ud i rpm, men jeg syntes den stjæler lige rigeligt af bund/mellem momentet, i forhold til den sidste knast vi havde i bilen(kan ikke lige pt huske hvilken, mener det var en A-knast).
Lige i disse dage, er Bo(Westspeed) igang med, at reprofilere en D-knast til ræseren.
Det bliver spændende, at se hvordan den bliver.
Derfor er det nok også lige tidligt nok, at råde dig til at gå den vej.
Men på den anden side, han tager 890+Moms for en slibning(af Volvo knast), så det går jo ikke helt galt, hvis det ikke fungerer efter hensigten.
K-knasten går godt, den trækker pænt langt ud i rpm, men jeg syntes den stjæler lige rigeligt af bund/mellem momentet, i forhold til den sidste knast vi havde i bilen(kan ikke lige pt huske hvilken, mener det var en A-knast).
Lige i disse dage, er Bo(Westspeed) igang med, at reprofilere en D-knast til ræseren.
Det bliver spændende, at se hvordan den bliver.
Derfor er det nok også lige tidligt nok, at råde dig til at gå den vej.
Men på den anden side, han tager 890+Moms for en slibning(af Volvo knast), så det går jo ikke helt galt, hvis det ikke fungerer efter hensigten.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
CC skrev:HenrikGM skrev:Mulig kilde er autoophug, gamle 360GLT har den knast, og huggeren har ingen flow overhovedet på 360dele, så måske du kan få den billigt...
Er de med fordelerspor i enden når de kommer fra en 360'er ? Og hvad er din mening om den knast til mit setup ?
Tror ikke jeg har fundet den knast uden spor, men måske den ikke er der på en tidlig?
Knasten er billigt alternativ, og er drop-in, modsat en omslebet knast.
Omslebne knaster giver mindre basecirkel, og så skal du til at shimse, bruge lashcaps(som har tendens til at flyve af i rpm begrænseren), etc.etc.
Medmindre det er til "folkerace type" motorer der alligevel ikke forventes nogen levetid, så ville jeg nok ikke vælge en omsleben knast.
Se evt. min signatur!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Hov kan lige se, at jeg kun har givet et halvt råd her.
HVIS du vælger at få omslebet din knast, SKAL du også skifte dine fjedre til nogen der kan holde til den længere vandring og røjere rpm.!
Ellers vil det som Henrik skriver, højst sandsynligt forekomme.
HVIS du vælger at få omslebet din knast, SKAL du også skifte dine fjedre til nogen der kan holde til den længere vandring og røjere rpm.!
Ellers vil det som Henrik skriver, højst sandsynligt forekomme.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Man skal huske at der findes bjerge af knaster til den type motorer i Sverige, slebne på råemner, dvs bibeholder oem basecirkel.
De har unægtelig den fordel at de er plugnplay, kræver ingen shimsning(medmindre ventiltrækket er slidt), kræver ingen indkøring, etc.
Det skal man sammenholde med potentielle sjove geometribivirkninger med nedslebne knaster, for slet ikke at snakke om slitage på ikke genhærdede omslebne knaster.
De har unægtelig den fordel at de er plugnplay, kræver ingen shimsning(medmindre ventiltrækket er slidt), kræver ingen indkøring, etc.
Det skal man sammenholde med potentielle sjove geometribivirkninger med nedslebne knaster, for slet ikke at snakke om slitage på ikke genhærdede omslebne knaster.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
CC
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 29 sep 2010, 13:49
- Geografisk sted: Falster
Stort problem....
Det var en A-knast som sad i den b200e fra den 360glt jeg havde købt...
Så jeg mangler stadig en ordentlig knast til min motor, helst en K-knast med fordelerspor...
Jeg har pt. 2 stk. A, 1stk M, 1stk Y og 1stk T-Knast på lager, dog er det kun T-knasten som har fordelerspor...
Er der nogen som vil sælge eller bytte en K-knast på nuværende tidspunkt???
Det var en A-knast som sad i den b200e fra den 360glt jeg havde købt...
Så jeg mangler stadig en ordentlig knast til min motor, helst en K-knast med fordelerspor...
Jeg har pt. 2 stk. A, 1stk M, 1stk Y og 1stk T-Knast på lager, dog er det kun T-knasten som har fordelerspor...
Er der nogen som vil sælge eller bytte en K-knast på nuværende tidspunkt???
340 b230ft og forhåbentligt snart MSnS