Dybro skrev:
Jah.. fx pumper eller blæsere, som bliver aktiveret af en eller flere variable input-signaler og evt. kombineret med interne variabler i ECU'en.
Det vil i hvert fald være muligt i adaptronic 1280.
Ja det er lettere på en Adaptronic, men spørgsmålet er om du reelt vil få brug for det, eller om det bare er "fordi man kan". Og er det 29.500 kroner værd at kunne?
Dybro skrev:
Men det er da self. helt fint, hvis du kan nøjes med en oem ecu - intet galt i det.
En OEM styring kan flere tricks end du tror.. og den er bedre skruet sammen end en eftermarkedsstyring.
Dybro skrev:
Jeg vil bare mene, at mange synes det er et væsentligt + hvis man kan programmere svinet som man vil, og dermed ikke er låst fast til en oem ecu.
Du kan ændre mere end du tror i en oem styring

f.eks. har jeg launchcontrol på min HDI - på oem styring. Det kræver blot at man tænker over hvordan og hvorfor den virker. Jeg har også begrænset moment i de lave gear, overboost funktionalitet i de to højeste gear, VNT turbostyring og lidt flere ting - altsammen er noget som min OEM styring ikke kan styre ab fabrik, men som man kan få den til hvis man vil
