Jeg har en kammerat som har fået hans kanster omslebet til hans 150 hk. GSI 16V motor Så er det jo lige vi gerne vil vide om der skal ligges nogle skiver/hætter eller et eler andet oven på ventilen for at justerer, ellers kan jeg ikke regne ud hvordan man ellers skulle få et højere løft???? for man sliber vel af bagsiden og ændre lidt på profilen på knasten, man kan jo ikke ligge noget på, så derfor må der på en eller anden måde skulle gøres noget for at knasten kommer nærmere på ventilhætten.??
HJÆLP!!!! :´-(
Mvh Thomas, som håber på et hurtigt svar, da vi gerne vil have bilen på vejen
De hydrauliske ventilløftere kompensere for det der er slebet af. Det er dog generelt en dårlig idé at omslibe knasterne til den motortype da løfterne kommer til at arbejde "højere" i den boring hvori de sidder. Men det er jo ligesom lidt forsent nu. Det højere løft kommer af forskellen i diametern kontra knasten, dvs. forskellen på mindste og største diameter. Husk nu at smøre godt inden monteringen og løfterne skal stå i oliebad inden monteringen. Mvh Claus A