Knaster Opel 2.0 16V

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Thomas Krogholm

Knaster Opel 2.0 16V

#1 Indlæg af Thomas Krogholm »

Jeg har en kammerat som har fået hans kanster omslebet til hans 150 hk. GSI 16V motor
Så er det jo lige vi gerne vil vide om der skal ligges nogle skiver/hætter eller et eler andet oven på ventilen for at justerer, ellers kan jeg ikke regne ud hvordan man ellers skulle få et højere løft???? :-| for man sliber vel af bagsiden og ændre lidt på profilen på knasten, man kan jo ikke ligge noget på, så derfor må der på en eller anden måde skulle gøres noget for at knasten kommer nærmere på ventilhætten.??

HJÆLP!!!! :´-(

Mvh Thomas, som håber på et hurtigt svar, da vi gerne vil have bilen på vejen :-D
Claus A
Medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37

Re: Knaster Opel 2.0 16V

#2 Indlæg af Claus A »

De hydrauliske ventilløftere kompensere for det
der er slebet af. Det er dog generelt en dårlig idé
at omslibe knasterne til den motortype da løfterne
kommer til at arbejde "højere" i den boring hvori de
sidder. Men det er jo ligesom lidt forsent nu.
Det højere løft kommer af forskellen i diametern
kontra knasten, dvs. forskellen på mindste og største
diameter. Husk nu at smøre godt inden monteringen
og løfterne skal stå i oliebad inden monteringen.
Mvh
Claus A
Jesper Lind

Re: Knaster Opel 2.0 16V

#3 Indlæg af Jesper Lind »

Man kan godt lægge extra materiale på en knast...
Besvar