Udstødning til turbovogn!!!
Redaktør: Moderatorer
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
Udstødning til turbovogn!!!
Hvordan skal man lave den bedst mulige udstødning til en bil med turbo??? (tænker på: diameter, hvor mange potter størrelse længde ovs, materiale tænker på at bruge rustfrit, hvad der skal i potten/erne lyddæmpning, og hvad man ellers lige skal huske):-):-):-)
Jonas Olsen
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
-
Kim Frederiksen
Re: Udstødning til turbovogn!!!
hey! så stort som muligt!
jo større forrøret er jo hurtigere spinner din turbo op (=mindre turbotøven) og jo større resten er jo mindre varme udvikler det! simons laver gennemstrømnings potter op til 3" og det skulle være alt rigeligt stort op til en 3,0 motor!
jo større forrøret er jo hurtigere spinner din turbo op (=mindre turbotøven) og jo større resten er jo mindre varme udvikler det! simons laver gennemstrømnings potter op til 3" og det skulle være alt rigeligt stort op til en 3,0 motor!
-
Turbofreak
Re: Udstødning til turbovogn!!!
Hej Olsen
Vil bare sige, jeg lige har monteret en Garret T3 på en 2,0i 16V, hvor jeg har lavet en konplet udstødning i rustfri stål i 63 mm, det hele sluttes af med en gennemstrømspotte fra onetwo pipe og det funger!
Vil bare sige, jeg lige har monteret en Garret T3 på en 2,0i 16V, hvor jeg har lavet en konplet udstødning i rustfri stål i 63 mm, det hele sluttes af med en gennemstrømspotte fra onetwo pipe og det funger!