Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 apr 2025, 15:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2010, 14:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
den kan i følge min hurtige hovedregning max yde 100hk.

Hvilket så er mindre end en Vega kunne fåes med originalt. En GT fra '71 havde en 2.3L med 110hk.

Faktisk solgte Chevrolet jo en Cosworth udgave med hel alu twincam motor med elektronisk indsprøjtning. Så ind i mellem var de der amerikanere en smule fremme i skoene. Der ud over fandtes også en speciel Yenko Vega hvor var skruet turbo på (med 155hk). Men at kalde Yenko biler for fabriksbiler er måske så nok at stramme den. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2010, 15:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
sådan et par cossie motorer blev jeg tilbudt for få år siden. nok om det!
hvis vi lige vedtager at vegaen har de omtalte 78hk fra ny.... er detfuldstændig ligegyldigt at den har kunnet fåes med 120 eller sågar 150hk. det er denne bil der skal skaffes papirer (egnethedsattest) på. altså GM dk skal udstede deres ok til en v8, på lige nøjagtig den bil ejeren har. ikke noget med, i at i usa kan man... eller tidligere gik det.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2010, 18:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
hvis vi lige vedtager at vegaen har de omtalte 78hk fra ny....

Det må du da gerne, men omtalte tråd du tager udgangspunkt i, handler af hvad jeg kan se ikke om en bestemt Vega ejeren står med. Han spørger sådan generelt...eller er det mig der overser noget? Hvis man vil bygge stor motor i en bil er udgangspunket vel at ombygge ud fra en afgiftsmæssig og opbygningsmæssig passende "stor" model? Går ud fra det er på samme måde folk får godkendt en Kadett C med 2.0-2,4 motorer. Her er udgangspunket den originale 1.9l Rallye model.

Siger du i øvrigt der engang har været 2 sjældne Cosworth Vega'er i DK? Sådan en er faktisk lidt fed selv helt originalt, det er tydeligt designerne har luret en del til den samtidige Trans-am. :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2010, 18:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det var to motorer jeg fik tilbudt. i SALT LAKE CITY....
det er vega ejerens tjans at BEVISE hvad ydelse bilen har haft fra ny.
det er ikke muligt (efter reglerne der gælder for området) at bruge en rullefeltsudskift for at duk. hvad ydelse den "nye" motor har. det er fabrikantens oplysninger der gælder.
MVH sø'ren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2010, 16:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://bilgalleri.dk/html/for_messageDe ... _ID=726547


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2010, 14:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.smallblock.dk/modules/newbb_ ... 75&forum=2 det her ligner en US bilejer der har sat sig ind i reglerne, for så at kaste håndklædet i ringen!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2010, 11:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har spurgt på 165 hk chevrolet 350 i datsun 260 fra 74. Det var faktisk muligt da en datsun motor ikke vejer meget mindre end en v8. Samtidig flyttes vægten længere bagud med den kortere v8 hvilket gør en næsten 50-50 vægtfordeling mulig. Muligvis er de blevet mere strikse med moment forøgelsen, end de var for 10 år siden. Sprang dog fra ideen da man ikke kan komme ind til træf med den og den samtidig vil blive lige så dyr som en firebird som er mere egnet til høj effekt. Lig mærke til at den eneste bil der fik køreforbud til Odin havde kompressor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2010, 13:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
hvis vi nu leger at man har en mr2, der til sommer skal modeficeres en del. men vand intercooler, ny benx tilførelse, stempler lejer knaster, ventiler knasthjul mm. støre turbo og alt sådan.

hvad vil skat så sige til den ?
er det så øget afgift ? ved godt der kommer lidt problemer med syn og sådan :)

men det er mere om bilen vil blive beslaglagt eller bare kaldt til syn :)

den er registreret som den bil den er altså med turbo :)

bilen leger vi er en Mr2 3sgte 2.gen GTS turbo std :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2010, 06:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kontakt skat for et bindende/skriftligt svar.
tag og kontakt dit forsikringsselskab i samme sag. det virker jo som om du gør dig nogen tanker om at gøre tingene så lovligt/sikkert som muligt.
nej selvfølgelig kan bilen ikke synes med to eller tre gange standard effekt. forureningsværdierne bliver reelt også umulige af skaffe dok. for. men syn... bliver dit mindste problem. at bilen så ikke er lovlig er en anden sag.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2010, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.berlingske.dk/danmark/millio ... ter-ulykke


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team