Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2010, 07:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hej Folkens

Er der ikke en som ganske enkelt kan forklare hvad forskellen er på at montere en hård vs en blød fjeder i sin Bov?

Jeg er klar over at man leder luften ud, for at holde omdrejningerne på turbo, så den hurtigere kan lave tryk, efter gearskift.

Ved blød fjeder, åbner den ved lavet vakkum, og begynder således at luft ud hurtigt ved gearskift.

Ved hård fjeder, skal der mere vakkum til at åbne den, og derved senere udluftning.

Men hvad vælger I fjedertryk efter?
Fjederen skal vel være så tilpas hård at den ikke åbner ved kørsel med højt vakkum, men samtidig heller ikke være så hård at den er langsom om at åbne ved gearskift.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 09:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den skal også være så hård/stram at ladetryk ikke åbner bov.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
lqs skrev:
den skal også være så hård/stram at ladetryk ikke åbner bov.
MVH søren


Men ellers så løs som mulig, hvis der køres med mapsensor.

Kører man LMM under en eller anden form, er en ret stram fjeder et must, ellers kan bilen ikke køre tomgang eller dellast.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 19:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Okay, men der er ikke nogen fast formel som I andre vælger ud fra?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 19:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Blob skrev:
Okay, men der er ikke nogen fast formel som I andre vælger ud fra?


Jeg gør ikke ihvertfald. Kører du med mapsensor, så er det blødeste fjeder, undgå surge, men stram nok til den kan holde lukket under tryk.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2010, 19:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Ja jeg kører med Map, da jeg kører med MS.

Jeg takker for svaret.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team